|
|
|
|---|---|
|
funderar på att uppgradera till xenon.. är det krångligt att byta? och hur klarar lyktorna det? menar slits dom inte mycket snabbare? Länk //Danne Länk Länk | |
|
jag har också funderat på att uppgradera , det ska tydligen bli jäkligt bra med dom här kaixen-kiten som finns att köpa för 4000 kr, kolla på www.mkt.se , o klicka på xenonljus. Väldigt enkelt att montera också. det finns instruktioner där hur man monterar dom. Lyktorna orginal klarar det , har kollat det. Kaixen ska visst vara dom bästa ombyggnadskiten för dom pengarna. |
|
|
ok, låter ju bra, priserna på sxenon har tydligen sjunkit mkt nu, kollade i sommras, då vart det betydligt dyrare... //Danne Länk Länk |
|
|
ska nog beställa till halvljus... jag vill mest ha för det är snyggt så..:) ev dimljus sen åxå om jag gillar dom:) //Danne Länk Länk |
|
|
Jag har beställt Kaixen 8500K från MKT men dom var slut så jag väntar otåligt... |
|
|
Hej på Er alla! Var får man tag på äkta Bi-Xenon, Blå Celis, typ 6000-6500K HID till E34/E32? Alltså kompletta framljussatser som motsvarar original? Har sett det på ett par bilder, men kan inte finna just nån stans var de finns? Har jag letat dåligt? Ja, det har jag kanske, men här vet säkert någon :-) Mvh Anders BMW - Liebe auf den ersten blick... |
|
markus00 |
Kraftwerk: Tror inte det finns några lycktor som har blå celis från början till E34/E32 men det brukar gå att byta till blåa lampor. Jag skulle kunna hjälpa dig. Skicka ett mail till markus00@telia.com |
|
k1mzo: tänkte bara så det inte blir som när man sätter i för starka lampor.. dvs reflektorerna håller inte så länge.. //Danne Länk Länk |
|
|
Jag har just uppraderat till original Xenon, detta genom att byta hela lamphuset. Var väldigt enkelt men kanske inte så billigt. Har Osram 4200K lampor i och det är nästan samma färg som vanliga halogen men lyser väldigt mycket mer. Högre färgtemperatur är nog mest styling men det är ju inget fel i det, beror på vad man är ute efter, själv ville jag bara ha bättre sikt i mörkerkörning helt enkelt och tydligen skall 4200K vara bäst för detta ändamål. Har original strålkastarspolning så där är det inget problem men manuell höjdjustering. Skall ge mig in i LKM för att bli kvitt varningen för halvljus då jag inte vill koda om då detta tydligen skall rendera den manuell höjdjusteringen inaktiv. På det hela mycket nöjd men en hel del fattigare. |
|
Nöjd E30 ägare |
hej, har en 728 -98:a utan Xenon, har hittat en komplett sats från en 95:a som jag funderar på att köpa. Är det bara att byta hela ljusinsatsen? Eller måste det dras en massa nya kablar mm? Vill inte göra åverkan på något i bilen, skall kunna återställas till original igen. Någon som har erfarenhet av just ett sådant här byte? tacksam för svar & tis. Min E38: Länk |
|
Det är "plug and pray" förutom att man får varning för trasiga halvljuslampor. Kablar och kontakter är samma. Mvh Björn |
|
|
Pipandet är jobbigt som f*n när den varnar :D Mvh Richard |
|
Nöjd E30 ägare |
balmgren: Ja då är det väl inte så mycket att tveka på, bara att köra och handla sen hem och provmontera:) Min E38: Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.