AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
674

Delningsfilterplacering fram i E34...

Ti
165
Tifosi
120i -05
325i Coupe -93 banbil

BMWCS #5899
BMWSC #600
Hejsan.

Jag försöker leta reda på delningsfiltrena till högtalarna som satt i bilen när jag köpte den.
Jag har lossat på panelen som undertill ovanför pedalerna men kan inte se nått där. Var brukar man monotera filtrena?
Hur får jag bort panelen som sitter precis under ratten uitan att ha sönder nått. Den verkar sitta med läderklädda pluppar som jag inte lyckas få bort.
Så här mycket krångel bara för att få sänka diskanten med 3db på filteret.

/Ola
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Om jag tror att det är den panel du menar, så är plupparna endast till för att täcka skruvarna. Skruvarna är alltså under.

Men har e34 separata filter? Sitter det inte bara spolar eller nåt i serie med kablarna? Har iofs inte haft nån e34 med större ljudpaket.

//Simon
Hej
Har du orginal högtalare så sitter dom löda på alla högtalare.
Om inte så kan man lägga delnings filtret bakom högtalarna ner vid fötterna .
mvh leffe

Ti
165
Tifosi
120i -05
325i Coupe -93 banbil

BMWCS #5899
BMWSC #600
Det sitter Boston Acoustics Pro 5.4 kit i bilen.
Jag vet dock inte vart filtrena är gömda. Vill komma åt dom för att sänka diskanten med 3db via switchen på filtret.

Jag skall kolla bakom högtalaren nere vid golvet. Hoppas för enkelhetens skull att de finns där.

/Ola
Ti
165
Tifosi
120i -05
325i Coupe -93 banbil

BMWCS #5899
BMWSC #600
Filtrena satt mycket riktigt bakom panelen nere vid golvet.
Dessvärre är de inslagna i dämpmatta och fastklistrade på dämpmattan som sitter på plåten.
Nu gäller det bara att få upp "paketet" utan att ha sönder dämpmattan och föröka få tillbaka allt som jag skruvat bort.
Lycka till

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.