|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 328 som rätt ofta hörs ett tickande ljud ifrån,tydligast i kupeen och om man står vid främre stänkskärmen vid chaufförssidan.Och ljudet hörs endast vid tomgång!! Jag har försökt lokalisera ljudet,och ja tror det kommer från nån av insprutningsventilerna längre mot kupeen,typ på femmans eller sexans cylinder.Konstiga är ju varför det inte hörs alltid!?Det kan höras när motorn är både kall och varm.Ibland starkare och ibland svagare ljud.Alldrig något riktit"knackande" utan det är "tickande".Det är inte nån hydraullyftare tror jag,och oljan är rätt nybytt.men kan det vara nån givare?eller vad tror ni?kan man göra nåt om det är en insprutningsventil då?typ prova nåt "putsmedel"!? Tacksam för svar! Mvh Thomas | |
|
Tror jag hittade boven som tickar nu,,,tror det är nån magnetventil som har nåt att göra med bränsleventilationen!?en slang går till tanken tror jag och en till nån kolbehållare,å en till insuget antagligen.Den ventilen tickar när man har motorn på tomgång oc när man varvar upp.men när man släpper ner motorn på tomgång,så tystnar den en stund,och när motorn har gått på tomgång x antal sekunder så börjar den ticka igen.ska den vara så?? dess tickande hörs bättre ibland och sämre ibland.men jag undrar om den SKALL ticka!???nån som vet?? tack på förhand! |
|
parolof |
har läst om det fenomenet här Länk verkar inte vara något allvarligt |
|
Har exakt samma frusterande problem. har kollat runt lite men inte fått något svar, mer än att det skulle kunna vara oljepumpen som inte orkar trycka upp lyftarna på tomgång, men fungerar bra vid lite varvning!!! Hoppas någon insatt kan ge oss några ideér på vad det kan vara! Det är som sagt irriterande, låter som om bilen är "trasig" även om den fungerar felfrittt!!! |
|
|
Okejj! Men jag är nog så gott som helt säker på det är inte oljepumpen!! Iaf mitt fel har jag inringat på just den där ventilen!Men då undrar jag bara OM den skall "ticka",det är det som är frågan,,måste prova fråga på nån Bmw verkstad! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.