|
|
|
|---|---|
|
Har ett problem med abs systemet min 535i -85. Systemet har aldrig velat fungera sedan jag köpt bilen. Har nu bytt alla 4 kransarna på bilen. Båda givarna bak har jag tagit från en annan bil som ägaren lovade att abs skulle ha fungerat på. Har bytt solenoidpaket och pump och även provat en annan styrbox. Efter bytet av givarna bak slutade lampan att felindikera men abs systemet slår inte ifrån när jag bromsar hårt utan hjulen låser sig både på asfalt och snö. Vid vissa tillfällen så fungerar abs som den ska om jag inte trycker allt jag kan på pedalen för då kan jag ändå få framhjulen att låsa sig. Det borde egentligen inte vara möjligt att orka bromsa så hårt på pedalen. Har tänkt att byta dom främre givarna till helgen för att vara säker på att dom också kommer från en bil där systemet har fungerat. Men jag tror att det är något annat som är orsaken. Ett annat fenomen som finns på bilen är att spänningen dippar med oregelbundna mellanrum. Man ser ex när det är mörkt ute att all brelysning sviktar samt att fläkten saktar in under väldigt kort period. Mindre än en halv sekund handlar det om. Jag har misstankar om att detta skulle kunna vara en faktor som påverkar abs'n. Stereo anlägningen som sitter i bilen är genomgången och har inget med spänningsfelet att göra så den utesluter jag. Samt att jag provat en annan generator och monterat ny regulator med kol i båda testade generatorer. Alla teorier är välkommna om vad som kan vara fel. Samt om någon har scheman över abs'ns elsystem och mekaniska koppling så skulle jag vara intresserad av dessa då dom ej finns i Haynes rep handbok. Tack på förhand. //Nisse. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.