|
|
|
|---|---|
| Någon som har ett intyg på vad som skiljer mellan e30 316 och e30 323 ? | |
Niclas.S |
Vadå för intyg? Ett skriftligt papper? OO=00=OO |
| Ska göra en omregistering från 316 till 323, då kräver besktningen ett papper på vad som skilljer mellan 316 & 323. | |
| Detta är alltså i Finland så. | |
Niclas.S |
Ojdå, det kan jag tyvärr inte hjälpa dig med. OO=00=OO |
|
Det är väl ett intyg som måste komma från BMW!? I Sverige vägrar BMW konsekvent att lämna ut denna typ av intyg...kanske kan gå lättare i något annat land? Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Det går utmärkt att byta, men dom vill alltså veta vad som skiljer mellan 316 å 323 så om någon råkar ha ett papper på vad som skiljer i delar mellan dessa 2 så vore det fint. | |
|
Edit Det måste inte komma från BMW |
|
|
Johan B: Jag tror inte det skulle vara något problem att köpa ett sådant intyg från BMW i Sverige... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Jeppe, problemet är väl snarast att BMW kategoriskt motsäger sig att man hottar upp motorsvagare modeller genom att konvertera dem till en motorstarkare modell i samma kaross... Jag har tolkat det som att det handlar om ett principbeslut från deras sida. Kan iofs ha fel! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Hon jag frågade på besiktningen idag så var skeptisk till att bmw ger ut intyg mera. Hon sa att det även går att infon från böker men det är ju int det lättaste. Skulle helst vilja ha ett direkt intyg att smätta fram åt dem. P.S. Det är till min bil som vi skall flytta över js_snicke:s teknik från. |
|
|
jag tog mitt intyg från etk. du måste ha skivbromsar bak och kanske grövre fjäderben fram(51 mm)inte nödvändigt om dom inte säger till på bes. stationen. besiktar du som den ska va me motor+låda +bakaxelsystem borde du få 32.5 % BmwBasti -BMW gör det goda godare- |
|
| Nån annan sa samma sak också. Ta från ETK. Men hur gjorde du då? Printade ut alla bilder på vad som skiljer? Lär ju bli en och annan bild... | |
|
Jag ringde till BMW i Tyskland för att skaffa intyg till en turbokonventerad bmw 325. Det som intyget ska visa är att bakaxel, bromsar och annat som inte hör till motor klarar effektökningen vid tex en turbokonventering eller ett motorbyte. However så fick jag höra i mitt öra en tyskbrytade röst som sa Get ready to pay! Å sen sket jag i det intyget =) Grabbar som vet vad som gäller, Dom kör bil med Propeller! (BMW) =) |
|
|
När det gäller intyg på att en motor är i ursprungsutförande, eller att vissa specifika ändringar är gjorda på en bil brukar BMW inte vara svåra att få intyg från. Den typen av intyg de kategoriskt vägrar skriva är intyg för effektökning, alltså att en bil uppfyller kraven med en viss motoreffekt... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.