AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
717

vibrationer i ratten

j_
31
j_o
320 Coupe -92
tja
nu har ja ett litet problem.knycker i ratten vid inbromsning från högre farter (100km/h+),precis som om bromsskivorna skulle vara vinda.Problemet är bara att det endast känns då man svänger på ratten.skulle chansa på nån bussning el. dyl. men är lite för lat för att maka mig under bilen å leta förrän jag har fått synpunkter på problemet.nån som har en aning om vilket stag/bussning det kan röra sig om?
Visa användare
162
Perra L
E36 318IS coupe -93
E30 320 Cab -90
Min 93a 318 is blev mer och mer nervös och ville sticka iväg vid inbromsningar i hög hastighet. Visade sig vid besiktningen att nedre spindellederna var tokglapp. Blev mycket förvånad då de inte har klonkat alls! troligen beror det på att de är ingjutna i gummi. Inte så svåra eller dyra att byta skulle rekommendera att ändå byta resten, inre spindelleder och bakre bärarmsbussningar då du ändå måste ta bort bärarmen. (om det nu är detta som är felet).

Min blev som ny efter bytet.
Mvh Per

j_
31
j_o
320 Coupe -92
tackar.ska se ifall problemet kan ligga där
Jo
23
Jocke_84
328iC -96
Jag hade det problemet också, kändes som om bilen skulle skaka sönder plus att den drog till vänster! lämnade in den igår, och fick veta att den yttre vänstra styrleden och den högra spindelleden var tokslut. så dem bytte det och fläktmotståndet som var glappt, så nu är det som en ny bil... underbart!!
kalaset gick på 3287:-
inkl. ALLT!
styrled: 444:-
spinddelled:197:-
arbete :900:-
Jo
23
Jocke_84
328iC -96
räknat bort fläktmotståndet + arbete där!
Visa användare
162
Perra L
E36 318IS coupe -93
E30 320 Cab -90
Min blev också VÄLDIGT mycket trevligare efter det att yttre spindellederna byttes, den slutade inte bara upp och bete sig, den blev väldigt "distinkt". Känns nästan som man även bytt stötdämpare. Går nu o funderar på att byta inre kulleder och poluretanbussningar. Mina leder gick på 200:- styck, bytte själv, 6 timmar i maklig takt tog det, förarsidans inre spindelledsmutter (22mm) mkt trång att komma åt pga servo och generator (318 is) annars hade det tagit 4 tim.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.