AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
3.714

Byte till nyare grill (e36) svårt?

Sida 1 av 2
re
169
reference
330daT -02
Hej jag har en 4 dörarrs e36 (325turbodiesel) 96, på den sitter den gamla grillen, jag har hört att man måste byta hela frontplåten för att få den nyare, snyggare. Den kostar ju bara 1400:- typ så det hade ju vart nice, någon här som har gjort det?
Är det svårt och hur gör man? måste man lös med hela fronten?
Visa användare
49
Hultan
325 cab-94
Det går att köpa bara njurarna så slipper du byta hela plåten runt...hur lätt som helst att byta! o snyggt blir det med.. 688 kr har jag sett på nån stylingfirma att d kosta. Kan maila bild om du vill.

Mvh
/andreas

re
169
reference
330daT -02
okay! då vet jag, tackar tackar!

har du någon bild?
Visa användare
49
Hultan
325 cab-94
you´ve got mail...
re
169
reference
330daT -02
Tackar för bilden... vart får jag billigast tag på sådana dära njurar? svårt ingrepp på bilen?
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Hultan: Inte visste jag att det bara gick att byta njurarna!!! Trodde man va tvungen att köpa hela plåten oxå. Hur blev det med passformen. Inte för att jag ska byta då jag redan har en 97:a men det kan bli aktuellt för en kompis som har en 95:a.

Har du bilder?

Mvh Jimmy

Min ögonsten: Länk
Visa användare
49
Hultan
325 cab-94
Tidigare var man ju tvungen att byta hela faceliften med plåten å allt. Men nu finns det njurar som passar på årsm 91-96. Superpassform! Bara att klicka dit och dom sitter som ett originaltillbehör! Alltihopa tar väl en kvart med demontering/montering. Realcar.se och stylingkompaniet tror jag har..

/Andreas
Fattar inte hur jag ska bifoga bild men gå in på www.garaget.org och sök på hultan så kommer min bil fram.. Du behöver inte regga dig
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Ja, jo det går ju men jag tycker att det ser lite tajt ut både i ytterkanterna och i mitten. Jämför man med om man byter hela plåten så är det ju helt klart synlig skillnad. Men visst det fungerar ju och det är ju en billigare lösning.

Min ögonsten: Länk
Visa användare
49
Hultan
325 cab-94
Jimmyboy: helt rätt..det är skillnad gentemot att byta till faceliften..men priset tyckte inte jag motiverade. Jämfört med de gamla sunkiga njurarna jag hade innan är det en stor skillnad. Priset är väl det enda som avgör vad man väljer..

Mvh
Andreas
da
16
dannyCage
E36, 323 Coupe
Tackar för bilden, letat efter nån bild på de njurarna ett tag, men om man återgår till grund frågan om att byta hela fronten. Eftersom det ska gå på runt 1400kr som inte är alltför mycke mer än klipp-on-njurarna. Men frågan är vad köper man den nya fronten? hur mycket arbete är det att byta/montera den? handlar det om lödning?

--
dannyCage
re
169
reference
330daT -02
Fan vad nice alltså om man bara byter ut själva (plast) grillarna =) nån som har länk, lr vet av något inköps ställe?

Autopower´s forum är ovärdeligt!
da
16
dannyCage
E36, 323 Coupe
sök på "grill" i annonsmarknaden
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Du måste bort med fronten, framlampor och blinkers för att lossa på plåten.

Bilen: Länk
da
16
dannyCage
E36, 323 Coupe
blir det några kvarstående "ärr" av denna operation? lödning etc..
eller blir det exact som en 97+:a ?

--
dannyCage
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Hittade ingen som sålde bara njurarna så att säga igår när jag letade.....bara hela plåtar :/ Ingen som har en direkt länk?

Bilen: Länk
da
16
dannyCage
E36, 323 Coupe
en från börsen: Länk

Var hittade du hela plåtar? Är själv intresserad av dessa.
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Jag har inte riktig koll på detta men det är väl BARA njurarna som skilljer sig eller?

MvH Bmw 4-ever
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Tjenare.

Nopes, det är inte bara njurarna som skiljer. Nyare grillen går ut lite mer än gamla.

Har även en annons på börsen... =)

/Edvard
BMW CS #4503
Min dagbok: Länk
Fr
41
Fredrik_
325 Coupe -93
Har nyss byt till 97:ans njurar på min bil.
köpte njurar och plåten som de sitter i på bmw, komemr inte ihåg hur mycket det gick på men det va typ 1400.

Det är inte svårt att byta. det man behöver göra är att tabort luftfiltburken, plast kåpan som är längst fram i motorumet och lossa på inre hjulhuset i fram kant. sen är det bara att lossa på alla skruvar och rycka ut den gamla plåten, men man får va lite försiktigt så man inte repar fronten. Sen är det att trycka dit den nya plåten det e lättast om man e två så man kan styra in den på båda sidor, sen får man trycka in den nya plåten, men det gäller att styra in den så den hamnar rätt och inte bruka för mycket våld så man repar eller bucklar den nya plåten.

Tycker det va värt varenda krona att byta till 97ans facelift, blev ruskigt mycket snyggare.
da
16
dannyCage
E36, 323 Coupe
var köpte du plåten?
Fr
41
Fredrik_
325 Coupe -93
Hos närmsta bmw återförsäljare
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.