AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.031

Vibrationer e28

Al
331
Alfred
M5 2001
Har bytt allt i framvagn och nästan allt i bakvagn, hardy, mellan/stödlager osv osv men det vibrerar ändå vid inbromsning.

Symtomen följer:

Kör jag i hastigheter över 50km/h och trycker ner bromspedalen till hälften så börjar det skaka ngt fruktansvärt. Men om jag däremot trycker ner pedalen längre så slutar det.

Jag vet att jag behöver lufta kopplingshydrauliken. Är det samma system till bromsar och koppling? Kan det isåfall ha ngt att göra med det? Kopplingen känns hård och tar väldigt långt ner och bromsarna känns stumma.

SNÄLLA!!! Är rätt trött på detta nu...
Paap Reeder
... står min med mindre toe-in än 1 mm .... blir den precis sådär.
Nu kör jag med 2,0 ... är litet osäker på värdet men "enligt tabellen + 50%" kör jag.

MVH /// Paap R
rsarits
Vibrationerna kan vara skeva bromsskivor, precis det symptom du beskriver hade jag på min 518 med skeva skivor.
Kopplingen är självluftande, men det är samma olja som till bromsarna, men slangen till kopplingen sitter högre, har du ont om bromsolja i behållaren så är det kopplingen som slutar fungera först.
Kolla så att det inte läcker vid huvudcylindern till kopplingen, det är relativt vanligt, den sitter vid kopplingspedalen i kupén.
Det kan också vara slavcylindern nere vid lådan.
Om du har läckage, så kan det kollas genom att stå still med växel i och kopplingen nertryckt, om det läcker så lär den börja driva efter ett tag.
kolla skivorna fram!

putte
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.