|
|
|
|---|---|
|
Hej! Är ny på detta forum. Har tröttnat på att åka runt i VW och alla de problem det för med sig och börjar nu snegla på det enda riktiga tyska alternativet. Funderar på en Touring, sent 90 tal,, kanske 97-98-99 o har väl tänkt lägga max 80000 på en import som jag själv kommer att hämta. Vad rekommenderar ni? 3 eller 5 serie? Kommer väl att behöva plats för bl.a barnvagn o ev en lurvig varelse som av andra kallas hund oxå.. Kan tillägga att jag är 1,96 lång.. Vilka motoralternativ funkar bäst? Behöver ju absolut ingen racer utan en motor med mellan 120 o 150 hk räcker gott. Mvh Henke//Huskvarna | |
|
Hej och välkommen till forumet! Jag rekommenderar att du tittar på fem serien om du har båda barnvagn och hund! Tre serien är ganska liten trots kombi utrymme, sen är du ju lång, det blir ingen plats alls kvar bakom dig i tre serien. Om du satsar på fem serien tycker jag att du ska ha 523 eller 528, i tre serien duger det nog med 320:n. Det bästa är ju om du provar några av de modellerna för att bilda en egen uppfattning, det som jag tycker är slö kan ju vara fullt tillräckligt för dig! Mvh Abbe Dagboken: Länk |
|
|
*Nebelscheinwerfer: Har du tänkt lägga max 80.000sek så rekommenderar jag e39/5-serien framför 3-serien eftersom du bara får en e36:a för dessa pengar. Har själv haft både 520i/523i/528i i e39-karossen. Kan rekommendera 523:an då jag tycker 520:n är lite för slö om man ska köra mycket stadstrafik. Ska man däremot köra mycket motorväg så kan man nästan lika gärna köpa 520 då alla tre motorerna är riktigt sköna lok på motorvägen. 528:an har en skön karaktär o drar inte så mkt extra bensin, dock blir försäkringen lite dyrare. Mitt tips blir som sagt 523:an. Helst en -98:a eller nyare då motorn verkar ha uppdaterats på flera punkter fr.o.m -98. |
|
|
En 5-serie skulle jag välja omjag hade barn och hund. större och bekvämare som familjebil. ------ Länk Länk |
|
|
Vet inte vad du har för hund och barnvagn men även om du väljer E39T så är det inte överdrivet mycket plats där bak. Har man t ex en barnvagn typ kombi eller duo så går denna i hopfällt läge endast in på bredden och då har således någon decimeter på alla sidor för övrig last. I t ex Volvokombi (V70) så går vagnen in på längden och du har i stort sett halva bredden av utrymmet kvar för övrig last. Om däremot delar vagnen eller tar bort några hjul så tror jag man kan last mer effektivt men personligen skulle jag nog tröttna ganska fort på att behöva montera isär och ihop vagnen varje gång man ska ha den i bilen. Har ni däremot växt ifrån de första vagnarna och bara har en liten sittvagn så är det en annan femma. ___ BMWCS #5157 |
|
|
Glömde tillägga att jag skulle välja en 523 framför en 520 och 528 utifrån dina krav/önskemål. 523 är betydligt piggare än 520 och billigare att driva än 528 (gäller främst försäkring). Finns ganska gott om 523-touringar till salu men som alltid...kolla upp bilarna ordentligt för allt som glimmar är inte guld... ___ BMWCS #5157 |
|
|
tackar tackar.. Bra tips tas emot med stor glupskhet =) Har kollat runt en hel del på diverse siter i (D) och en 98-99 för runt 10.000 euro lär det bli. 523 känns hett efter tipsen här. Ska ner till Frankfurt omr. i sommar och sondera terrängen hos diverse handlare. Fortsättning lär följa till sommaren.,,.. |
|
Mr Magic |
Jadu Nebelscheinwerfer!!! Nu har sommaren gått snart, har det blivit någon bil? Ja sitter och läser barnvagnsritningar och ritar på en hundbur anpassad till en E39T... kompå att man kan ställa barnvagnen på ena hjulparet om den är nog kort, i värsta fall fälla lilla delen i ryggstödet de gånger man ska ha med allihop. Då får hunden iaf 50% av kombiutrymmet Lycka till!!!! |
|
Njaaaa..nej! Inget nytt.. Har om jag ska va 100% ärlig, o det bör man väll vara, inte råd just nu tyvärr. Håller på att starta upp ett importföretag för cyklar o andra sportprylar och varuprover kostar (inte så mycket) men frakten från asien är desto dyrare. Lär inte bli ny kärra inom närmsta framtiden tyvärr.. Men men,, köper ni bara tillräkligt med Mountainbikes framåt vintern/våren så kanske det blir ändring på det... :-) |
|
Mr Magic |
Låter bra, behöver vinterdäck till min cyclepro. Det måste va billigare än att lappa knän och armbågar :-) Lycka till med firman!!! |
|
Nebelscheinwerfer, Jag ska köpa ny cyckel, har du någon web sida? :-) Mvh Abbe Dagboken: Länk |
|
|
www.wallensten.de ..men,, det dröjer innan de kan börja säljas till kunderna tyvärr. Vi får hem första prov exemplaren i slutet av september. Sen ska vi kolla kvalitén ett tag. Tror vi kan börja sälja dem på min hemsida ( som nog kommer få ett annat namn, samt en .se adress i oktober) i februari/mars nästa år.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.