|
|
|
|---|---|
|
Jaha, då har man beställt om bilen! BMW tyskland kom och skrotade min bil!! Fast jag hann se den, inte köra, men se. Fan va snygg den var... Tydligen stod den och 800 hundra andra BMWn i hamnen i Halmstad natten till 9/1. sjögräs i avgasrör var anledningen till skrotningen, snyfft, kunnat byta själv! Ny bil beställd dock. Blir likadan, men denna gång utan takreling! Hade stor beslutsånger förra gången, nu kostade det xtra. Tog det som ett tecken! BMW Sverige har ju ändrat paketen. /Christian Snart 535dAT -05 | |
|
???? 9/1 var det då stormen drog över Sverige?. Vad då skrotningen....? Skrotar de bilen pga sjögräs i avgasröret....??? stog bilen under vatten eller ?? |
|
|
Var väl runt 1600 bilar som drunknade den natten... Diesel-räsern /Rickard |
|
|
Ja, det var då stormen var. De skrotade sa de iaf. Hur som helst så tog de tillbaka bilen till Tyskland, måste väl visa upp för försäkringsbolag där kan tänkas. Bilen har ju stätt i vatten så de vill nog inte lämna garantier, därför säljer de inte bilarna utan enl. uppgift skrotar dessa. Tydligen var det värre för VAG som stod närmare vattnet. /Christian Snart 535dAT -05 |
|
| Om dom inte vill ha den kan jag ta den. Känns onödigt att skrota den! Jag behöver inga garantier om jag får den billigt :D | |
|
se så E60/E61 ägare, nu kan ni åka till skroten och köpa delar till era 5:or :) Mvh Dragolito Svart som synden Länk |
|
|
Har du redan hunnit krångla :) BMW- När du älskar att köra |
|
|
Stackars bumse som råkade ut för plötslig spädbarnsdöd :-( V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
chrisod: Kostade relingen extra nu men inte när du beställde första gången? /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
Men valde du inte Advantagepaketet (som har i princip samma innehåll som gamla komfortpaketet)? Där ingår bl a takreling. Reling var väl inte standard på 2004 års modell heller tycker jag mig minnas, utan ingick som sagt i komfortpaketet? MVH. |
|
|
Det stämmer att det gick hårdare åt VAG då de har sin parkering närmre vattnet. Anledningen till skrotning var som ni nämt att man inte kan lämna garantier då de har utsatts för saltvatten. Den största anledningen tror jag dock är att även om man kan släppa bilen till den första kunden utan garantier och så vidare så blir det ju problem när denna säljer vidare den. Säg att man om 2 år köper en bil man inte vet var den kommer ifrån, och det är en massa elfel i hela bilen som kommer som en följdeffekt. Hela varumärket BMW riskerar ju att få sig en kraftig törn om bilarna är fulla med fel. Någon som kommer ihåg när volvo blev av med en hel lastångare med, tror det var XC90 i engelska kanalen, för visst var det i engelska kanalen det hände? Någon som vet hur många bilar det handlade om den gången? |
|
|
Visst var det i engelska kanalen, har för mig att det även var BMW bilar med på den båten :-( /Fredrik |
|
|
Det var ganska många BMW även på den båten ja. Problemet för Volvo då var knappast ekonomiskt iom försäkringar, men att den långa väntetiden på XC90 blev ännu längre vilket gjorde att vissa avbeställde sina bilar. |
|
Mr 435 1602-72
2000 touring-72 2000 tii touring-72 323i Baur-84 328iM Coupé-97 525iM Touring Individual-95 Alpina B3 3.0-94 330e-20 |
Ekan: "Lastångare"? :) Det var den 13-14/12 2002 som fartyget Tricolor sjönk med nästan 2900 Volvo, Saab och BMW i lasten. Länk |
|
Nej jag valde inte advantagepaketet. Men väl comfortpaketet som nu innehåller PDC och skinn. Reling var inte standard innan heller men ingick mycket riktigt i komfortpaketet så väl som larm, cd-förb, rökarpaket och dryckeshållare. Jag la till larm, cd-vxlförb och dryckeshållare. Reling och rökare tyckte jag inte tillförde något till sportpaketet precis! /Christian Snart 535dAT -05 |
|
|
Mr.Nullzwei: Hehe, det hade jag tänk på innan, men, nja lastångare kanske är en 200 år för sent? |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Chrisod : Nog är det är halkigt, men knappast så du behöver medar på taket :) Och det lär väl vara vår innan bilen kommer. Finns original takräcke om man vill lasta på taket onödigt att släpa i kring på nått som inte används oftare. ///MVH Hasso Länk |
|
Personligen tycker jag så gott som alla kombi bilar är snyggare med rails. Hade aldrig köpt en utan... /Johan Min bil: Länk |
|
|
Det finns rails, tror det är Audi och suck Opel som har riktigt snygga och diskreta rails. Bara en förhöjd skena, medans jag upplever E61an tom mer vulgära än vad jag har på E39an. Näe de är INTE designade! Kör som hasso säger med org. räcka om det behövs! Dessutom har jag aldrig varit särskillt bra på skridskor varken på fötter eller ta! Snart är det VÅR!!!!! /Christian Snart 535dAT -05 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.