AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
517

BMW 316 -96

Donk
Har idag köpt en BMW 316 årsmodell -96 som gått snart 14000 mil och är själv mycket nöjd.

Den är i kanonskick både in- och utvändigt, helt original (precis som jag vill ha),import 98 med full dokumentation och full service, "digital" klima, dubbla airbags, larm, aut avbl backspegel, sätesvärme, ny cd, lackerade stötfångare, nya sommardäck på org lm-fälg och bra vinterdäck mm

Den har en spricka i vindrutan, saknar elhissar och är vit. Svårt att vara kräsen med färgen när man köper begagnat...

Jag gav 62000 kr för den. Vad tycker ni andra, har jag gjort ett bra köp?
Enda problemet med färgen är att många inte tänker som du när det gäller att vara kränsen...det finns många beg köpare som är mycket kräsna...allt ska stämma....ibland lyckas de, ibland inte.... Priset är nog inte fel annars tror jag

Simon
Visa användare
1.072
tompas
328i GT M-sport -14
635 CSiA -86
320i Cabrio -92
Avsaknaden av elhissar samt färgen sänker väl lite på värdet, men 62000 är ett bra pris tycker jag annars!
Iofs kan man få en 325i från 1993 till samma pris....

///Tomas M
BMW 528i -86
BMW E28 registrer #1
Donk
Jovisst kan man alltid få en bil med större motor men det kostar ju mer i drift, särskilt i försäkring när det gäller BMW. Jag är för närvarande studerande och vill ha en ekonomisk bil och få så mycket som möjligt för pengarna, vilket just nu innebär så ny årsmodell och så mycket komfort som möjligt.

Räknar med att inom en förhoppningsvis inte allt för avlägsen framtid kunna lägga upp betydligt mer pengar på bilköp och då också satsa på en med lite mer motor i, varför inte en 328CiA -99 eller senare...

Var förresten på BMW och köpte en svensk instruktionsbok och en plastkåpa till säkerhetsbälts-hållaren, kostade 118 respektive 6!! kr. Inte så farligt tycker jag...
swemho
Köp en fälgsats hos BMW så kommer du ändra uppfattning om deras priser 3000-5000 kronor per fälg
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.