AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
980

BMW Professional RDS - inköp, behövs kod? Hjälp mig!

Darmur
Hej,
har sökt på forumet utan resultat, därför frågar jag detta:
har fått nys på en Professional RDS på bilskroten; frågan är om man behöver ngn kod för att få igång den? Skrotnissen har ingen aning... Snälla - kan ngn detta? Dessutom säger han: "ingen CD", men visst har alla Professional RDS CD-växlarstyrning?
eF
900
eFx
520d Touring -09
Ganska säker på att dom är kodade, däremot kan väl BMW sätta en ny kod i den om du lämnar den till dem.

Jag har haft CD-växlare kopplad till en sådan, däremot har jag ingen aning om det är växlarstyrning på alla modellerna?

/eFx
www.z4.se
Darmur
Tack eFx!
Har varit i kontakt med BMW - de tar 250-300 spänn, och behöver stereons serienr samt bilens chassinr. Har beställt den, så vi får se om det funkar, både med kod o med CD-växlaren. Borde funka, eftersom stereon suttit i en E 38 av samma årsmodell som min.
ma
1
matsb
Z3, Coupe, 2,8 -98
Kolla in följande länk. Här kan man få koder.

Länk
Darmur
matsb, tack ska Du har - MEN - det behövdes ingen kod. Var bara att plugga in och sätta in stereon på plats. CD-växlaren funkar också, likaså styrning från ratten! Attans att man väntade 3,5 år innan man fixade detta... Kostade totalt 1150 spänn och tog ca 5 dgr att fixa. Är ruggigt nöjd varje gång stereon går igång med 6 CD-skivor i växlaren - bara att välja o vraka. Schysst funktion också där ljudet tonas ned respektive upp när man stänger resp sätter igång stereon - klass på grejerna! Synd bara att man knappt får köra E38an längre - frugans bil numera... Fast det är klart, M5an är ju rätt OK den med;))
ge
158
geson
E12 528i -79
Tack matsb!

Din länk hjälpte mig med koden.

mvh
Geson
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.