|
|
|
|---|---|
Darmur |
Hej, har sökt på forumet utan resultat, därför frågar jag detta: har fått nys på en Professional RDS på bilskroten; frågan är om man behöver ngn kod för att få igång den? Skrotnissen har ingen aning... Snälla - kan ngn detta? Dessutom säger han: "ingen CD", men visst har alla Professional RDS CD-växlarstyrning? |
|
Ganska säker på att dom är kodade, däremot kan väl BMW sätta en ny kod i den om du lämnar den till dem. Jag har haft CD-växlare kopplad till en sådan, däremot har jag ingen aning om det är växlarstyrning på alla modellerna? /eFx www.z4.se |
|
Darmur |
Tack eFx! Har varit i kontakt med BMW - de tar 250-300 spänn, och behöver stereons serienr samt bilens chassinr. Har beställt den, så vi får se om det funkar, både med kod o med CD-växlaren. Borde funka, eftersom stereon suttit i en E 38 av samma årsmodell som min. |
|
Kolla in följande länk. Här kan man få koder. Länk |
|
Darmur |
matsb, tack ska Du har - MEN - det behövdes ingen kod. Var bara att plugga in och sätta in stereon på plats. CD-växlaren funkar också, likaså styrning från ratten! Attans att man väntade 3,5 år innan man fixade detta... Kostade totalt 1150 spänn och tog ca 5 dgr att fixa. Är ruggigt nöjd varje gång stereon går igång med 6 CD-skivor i växlaren - bara att välja o vraka. Schysst funktion också där ljudet tonas ned respektive upp när man stänger resp sätter igång stereon - klass på grejerna! Synd bara att man knappt får köra E38an längre - frugans bil numera... Fast det är klart, M5an är ju rätt OK den med;)) |
|
Tack matsb! Din länk hjälpte mig med koden. mvh Geson |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.