AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
782

Bilen startar inte m.m.

Tjena! Är ny här på forumet och är för övrigt ny BMW ägare.

Bilen jag äger och har ett antal frågor om är en 325i -92.

De är så att för ungefär en timma sedan så stog jag och en polare utanför han och snackade. Lyset på bilen va på och efter ett tag så stängde jag av de. sen så visade de sej när jag skulle åka hem att batteriet va helt dött! Så på med startkablarna och försöka... men icke! Den ville inte starta! startmotorn spann som en katt men bilen verkade inte ge nån gnista.

Nu till fråga 1: Kan de vara Larmet som tydligen ska vara urkopplat som gör att de inte fungerar? dvs någon slags imobilizer.

Fråga 2: Skulle ställa in framvagnen idag också men f*n va de satt! hur ska man göra för att kunna ställa in den?

Fråga 3: Har problem med c-låset. Eller C-låste är de väll inte. de är bara de att dörrsensorn som känner av dörrens läge inte fungerar som den ska(förardörren). Nu till frågan, vart sitter den? sitter den i själva dörrlåset?

Mvh Simon

ähh, de går frammåt iaf.
ingen som kan hjälpa mej? hade tänkt gå ut nu å kika lite på den.

ähh, de går frammåt iaf.
Ch
103
Chintzy
325 IS - 93
Hej sveafmx och välkommen!

Fråga (1): Skulle med all sannolikhet gissa på att det är imobilizern som spökar för din del, låter konstigt att den gått på när batteriet varit dött, vanligtvis skall detta absolut inte ske! Jag gissar att du har ett eftermonterat larm, har jag rätt? Dessa finns det många felpunkter på ofta när dem blir till åren också, jag skulle också tro att detta har något att göra med din dörrsensor som du nämner, jag skulle råda dig till att åka till en auk larminstallatör och låta dem se över larmet, det kostar inte många hundra-lappar och går på någon timme eller minuter beronde på arbetsuppgifter.

Samma med framvagninställningen, om du har gjort rätt skall det inte vara speciellt svårt, så du måste göra något galet. Lämna in bilen till en däck firma så fixar dem även detta för någon hundring!

Ps. Ännu en gång välkommen hit och lycka till!

// Martin
Tackar!
Larmet är efterinkopplat men var urkopplat när jag köpte det. Sen så hittade jag en säkring som var trasig och bytte den. Den höll tills larmet började tjuta. Sen gick den igen. Vet inte riktigt vad de är som är problemet. Bilen ville inte starta efter att batteriet hade dött.
Får väll ta och bogsera bort bilen till backes ljudbygg här borta (300 meter). Iof så snackade jag med honom och han sa att cargard 950s endast blockar startmotorn och inget annat. Då verkar de skumt att bilen inte vill starta även fast startmotorn snurrar!?
Ch
103
Chintzy
325 IS - 93
Har du den stora datorn? I sådana fall har du juh imobilizer i den med code funktion, tror att det skall finnas en "panic code" eller dylikt i din manual! Kolla efter, men råder dig fortfarande att ta den till en auk larmfirma!

//Martin
JAA, felet fixat nu! Det var den lilla pluskabeln som går med den stora från batteriet fram till startkabeldosan under huven som hade gått. jag bytte just kabeln och nu funkar bilen som vanligt igen.. Puuuuuhhssst.....

Kan f.ö meddela att jag är en gnutta överlycklig för tillfället! :D
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.