|
|
|
|---|---|
|
Måste ge beröm till den fantastiska servicen och det snabba handläggandet från Förs. Bolaget. Dom var helt suveräna, och efter denna inbrottsskada kan jag bara rekommendera BMW originalförs. till alla! Egentligen så är det väl IF som ligger bakom eller? Hur som helst 100 ggr. bättre än Länsförstoppningar.......Ursäkta Länsförsäkringar.... | |
|
Hej där! Får väl kolla lite på deras priser kanske...har OK/Folksam (de samarbetar trots totalt olika priser !!?) Somliga tror att BMW ägande är en livsstil....men dom har inte förstått något....det är något mycket ...MYCKET STÖRRE... Håkan |
|
|
Ja hade de haft vettaiga priser på sina försäkringar på mina bilar hade jag kunna tänka mig dem. Men när det skiljer över 8000:-/år på en halvförsäkrad bil så nej tack. Va samma visa på mina MINIs också... /Johan Min bil: Länk |
|
| Håller med där Original försäkringen är bäst! | |
|
Skillnaden mellan IF/BMW Original varierar, för mig var IF lite billigare på hel, men över 1000kr dyrare på halv, men det är inte säkert att det blir någon av dom. Mvh Stephan |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Gjorde in internförflyttning av både 528s BMWförsäkring och MB försäkring till IF och fick ihop till en utlandsresa igen :) Dessutom hade MB varit i Falun och krockat med en Taxi vid nått tillfälle påstog MB original :) ///MVH Hasso Länk |
|
Hej, jag är också nöjd med deras service (fick bilen sönderslagen och upprepad utomlands, reparation och ersättning utan knot), men i senaste offerten vill de ha 11,000 för ett helår och Aktsam 8,000. Någon som haft problem med Aktsam? /M Min bil: Länk |
|
|
NÄ man får se upp med försäkringsbolagen BMWorginal alldeles för dyr 6.084:- mot sockenbolaget4.345:- Länk |
|
|
Aldrig Länsförsäkringar! Rena skiten. |
|
|
Jag bytte i sommar till BMW-original, innan hade jag sockenbolagen. Försäkringskostnaden är den samma, men original lär vara mycket bättre om det händer nåt. Försäkringkostnaden beror inte enbart på vilken bil man har, de tar hänsyn till var du bor, skadefria år samt ålder på försäkringstagaren. Är man medlem i BMW club Sweden, får man dessutom 10% rabatt. BMW CS #5206 |
|
| original försäkring suger som fan, iaf om du ha äldre bmw. min 525 blev repad. stort hakkors på motorhuve, turk på bagaget och längs med sidor. det första dem sa att bilen är en 1992a och ska skrotas. dem sket fullständigt i allt jag har gjort åt bilen. med lite tur hittade jag billig lackerare och fick lite pengar. resten ska jag pröjsa ur egen ficka trots att jag har helförsäkring med storbil extra. 2,5 vecka fick jag åka runt med bilen. inte kul med tanken på skador. det enda jag fick höra är att min bil är skit och jag kan i stort sett dra... igentligen är det inte bmw men if som är idioter, men jag tro inte att det hade gått bättre hos någon annan bolag. har du gammal bil oavsett skick då är du ute. En sak är bra dem är billigare än andra. suck | |
|
Det blir ju alltid svårt att få ekonomi på en 17 år gammal bil med omfattande skador, ofta lönar det sig för bolagen att ersätta dig för bilen och skrota den. Jag tycker inte det är rättvist när folk säger att dom är alldeles för dyra för det är dom inte, möjligtvis i enskilda fall men då heter det väl att dom är alldeles för dyra i mitt fall? Personligen betalar jag grymt låg premie trots lägsta vagnskadan, vilt extra osv.. Jag har även vagnskada på BMW Sport Clubs banträffar vilket rockar! Jag har behövt nyttja dom 3 eller 4 gånger och VARENDA gång har dom varit otroligt tillmötesgående och allt har löst sig snabbt och smidigt. Visst verkar det som att en hel del får betala lite mer för sin försäkring hos original men se det som en investering, händer det något så sköter dom det klockrent, sen har såklart vissa inte samma uppfattning men rent generellt iallafall. Johan S Ordf.BMWC CS Sektion SYD Länk NS 8.29 |
|
|
Känns skönt att de flesta är nöjda med sin Originalförsäkring då jag också har denna numera. För mig är den, ihop med 10%-rabatten på BMW CS, billigast också. Dock verkar ju risken finnas att min gamla bil skulle hamna i samma fack som alefors om det händer den något, så hoppas inte. Eller att de betalar skälig ersättning för den. ------ BMW CS #04839 |
|
|
Blir så tyvärr med Gamla bilar. När jag blev påkörd så fick jag endast 6000kr för min då 19 år gamla bil, trots den var rostfri, nylackad, nyrenoverad motor etc. Rep kostnaden var på ca 200.000kr. Det lägger dem inte ens ner på en NY bil. Och din 525 Alefors som jag antar var 17år gammal står inte så jätte högt i värde. Blir dyrt fort om man lämnar in på Verkstad. En BRA metallic lackering kan kosta upp mot 30.000kr, plus andra extra avgifter för plåt kanske. Men jag förstår dig till fullo, har själv bara gått back på alla mina bilar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.