|
|
|
|---|---|
|
Var hos BMW för andra gången om mina bromsar på min 330d -04. Bromsskiven byten två gånger på 2200mil är jävligt dåligt på en bil som kostar nästan 400 papp. Fick dessutom ett svar att jag inte kunde köra en 330 som den skulle köras! Vad fan håller de på med! Jag bromsar för sällan säger dom (kör långa streckor). Är det inte bättre att säga som det är istället. För stora bromsar! Men det är inga problem att få de utbytta på garanti, tack och lov. Men det blir nog tjatigt i längden typ vart tredje månad. och efter garantin blir det dyrt också!!!! Nä jag får nog sälja den. Köpa en Fiat eller nåt som tål att användas eller rätta sagt inte användas. Någon annan med samma problem? | |
|
Hejs! Jag tycker verkligen att det är skandal på en premiumbil som kostar så mycket pengar. Vad de menade med att du inte kan köar en 330 som den skall var väl ett försök att säga till dig att det kan vara nyttigt för bromsarna att ibland göra kraftiga inbromsningar för att skivorna ska "Slitas" in rätt, i synnerhet skivorna bak som behöver kraftiga inbromsningar emellanåt för att hålla sig fräscha. Vad är egentligen problemet, förstod inte riktigt? vibrerande skivor eller dålig bromsverkan? Det framgick inte riktigt. //Jonas "Det finns två bra bilar - En ny BMW och en begagnad BMW" |
|
|
ingen: Off Topic men jag har inte ens sett din bil än :) Ändå tycker jag man är i dina hemtrakter ofta då tjejen jobbar där. Inga bilder på pärlan? Mvh /Johan Min bil: Länk |
|
|
Hallå Johan! Igen skönhet med vinterhjul men kom gärna förbi. Smålandsgatan 5. |
|
|
Japp inte omöjligt att jag gör det nån dag. /Johan Min bil: Länk |
|
DanneE |
Du kör som en kärring helt enkelt! :D Nej da... Hade samma problem med min Saab 9-3 Aero 02a. Fick byta skivor, dom skyllde på att man bromsade för "mesigt" när man väl bromsade. Sen bromsade jag som ett as :) inga mer problem... Hejs! /Daniel 320dT M ´05 Mer info: Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.