|
|
|
|---|---|
| Tja! Jag undrar hur man kan veta helt säkert på att man har en äkta M535:a e28.... Någon som vet??? Mvh/Bmw123 | |
|
Prova att knappa in dina chassinr-siffror här: Länk |
|
| Eller så är de bara å kolla på vägverket, bilen heter ju m535 så står de så är de så. | |
| Råkade på en "M535i" en gång som jag var intresserad av. I vägverkets register stod det M535i men det visade sig att bilen var impor från tyskland för en massa år sen och att den ursprungligen var en 528. Så klart bättre att kolla chassinumret än o kolla med vägverket. | |
Paap Reeder |
... på min står det instansat i den s.k "Chassiplåten" på hö framskärm. MVH /// Paap R |
| Tack för länken Petri!!! På vägverket stod de 535ik vart lite fundersam.. Men enligt chassinummret e de en M535... En undran till har alla M535 M- chassi??? har hört att alla inte har det?? Mvh/Bmw123 | |
| Nä det är väl lite skillnad på de sv.sålda och de som är sålda i tyskland... Vad som skiljer exakt kommer jag inte ihåg, men sök? | |
| Varför skulle det vara annorlunda chassie på svenska och tyska? Tyska har däremot andra grenrör utan EGR-tjaffs och därmed lite mer pulver. Kanske någon annan box. | |
|
E28 535i Kat såldes aldrig i Europa. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Dom tysksålda m535:orna har väl m-chassi och är väl lite lägre vad jag har läst mig till......men jag har haft fel förr :) Är det bara databoxen med chip som är annorlunda mellan svenska och tyska bilar som gör dom extra 14 hästarna? MVH Robban |
|
|
Trebor "Tyska har däremot andra grenrör utan EGR-tjaffs " Att det ÄR just EGR har jag ju inte direkt sagt, men någon typ av avgasrening torde det vara. |
|
|
Motorskillnaderna: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.