|
|
|
|---|---|
|
Finns det några fördelar att köra med E85 istället bensin vid turbokonvertering! i´m not driving too fast... ...i´m just flying too low! | |
|
JA!! är nästan omöjligt att få det att spika. den börjar mistända istellet =/ men man spräcker inte toppen lika lätt vad ja försått + att det har ca 105 oktan tror jag. kommer behöva mer bränsle än innan (ca 40% tror jag) men är även billigare än vanlig macksoppa. jag kommer nu bygga en snik turbo 320i -88 som kommer gå på sprit. får se hur mycke man kan ladda utan att kompsänka =) mvh Erik Jakobsson Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =) |
|
|
Hmm, har haft funderingar på de där också!.. MEEN.. Betyder de att mina 465cc spridare iunte räcker till för 300 - 350 hk då? :\ Mvh uffe |
|
|
Du kommer att behöva 20% mer om man jämför med bensin. Du behöver alltså ett par rejäla spridare TurboPower!!!!! |
|
| ja men ni behöver ju inte köra på ren etanol.... | |
|
20% störra spridare än dem jag visade eller 20% än med bensin? Mvh uffe |
|
| 20% mer än med bensin. Det är ca 20 % mindre energi i etanol. Vet inte om det i sin tur betyder exakt 20% större spridare. Beror väl på trycket... | |
| jo, förvisso kan de väl stämma.. Men mina 465cc spridare måste ju räcka en bit då iaf.. | |
|
du behöver i regel 30% större spridare än om du skulle kört på 98. så ska du ha 300hk i en 6:a så ska du minst ha 390-400cc spridare. givetvis groft räknat nu.. men tänk på en sak att E85 äter gummi och aluminium.. så bra bränsleslangar är ett måste. kompen i motorn kommer bli mindre och mindre.. självtrimmande! =) sjämt åt sido så äter spriten upp aluminiumet i toppen. inte jättesnabbt givetvis men lite åt gången!. mvh Jimmy |
|
PETER.O |
Gå in på www.etanol.nu och titta. Mycket som som har skrivits i denna tråd är fel. |
|
Ja.. Som tex att E85 äter aluminium... Vet inte ens om det är värt att kalla myt. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Så etanol bryter inte ner aluminium?? |
|
|
Hvilket blandings forhold AFR er det de kjører etanol på, med til exempel 500hk i M20 ? ---- Motorer uten turbo suger.. ;) WWW.M535T.COM |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.