|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Skulle vilja ha värderings hjälp av en bil som den i rubriken. Info om bilen. BMW 530 Årsmodell: 1993 Mil: 26.000 Färg: Grå Fordonstyp: Kombi Växellåda: Automatisk Drivmedel: Bensin Pris: 35.000 Info: Automatisk växellåda, ABS bromsar, Airbag förare, Antisladdsystem, Avtagbar dragkrok, C-lås, CD-stereo, Elhissar fram och bak, Elspeglar, Elstol förare, Eltaklucka, Fjärrstyrt c-lås, Larm, LM-fälgar, Rails, Servostyrning, Spoiler bak, Sportstolar, Stolvärme fram, Taklucka, ACC Jag har varit och tittat på bilen och kan lägga till utrustningen: Elstol passagerare fram + minne på förarplatsenx3, dubbla eltakluckor, automatlådan har 3 olika lägen sport, *, ekonomi. Stolarna var skålade med alcantara och tyg. Skulle även finnas både sommar och vinterdäck. Det mesta verkade fungera. Bilen gick och växlade fint utan oljud eller liknande, så på den punkten finns inget och klaga på. Bedömmer jag som amatör. Deffekter jag märkte:(saker jag tycker var underligt/iga) *Elspeglarna verkade vara ur funktion. *Bagageluckan gick inte i lås och verkade vara delvis/helt omlackad, dock endast synligt när den var öppen och inget direkt störande. *Oljestickan till motoroljan fick man lyfta upp med en tång, då handtaget gått av. *Jag lyckades aldrig hitta två oljestickor utan endast en, tror den gick till motorn. men det bör väl vara en till lådan också?? *En motorvärmarsladd hängde lös utan att man såg var den skulle sitta. *Inget lock/täckkåpa över säkringarna i motorrummet. *Plastkåpan/orna över motorn även dem brevid var trasiga eller dåligt fastskruvade, för dem satt löst. *Inget skydd kring kylfläkten utan bara att stoppa in händer/fingrar,+att den verkade snurra i tomme. Dock var det inget som märktes från kupen då tempmätaren/nålen stog rakt upp. Trots det uppräknade ovan så var bilen enligt mina ögon i fint skick, jag hittade ingen rost dock kunde jag kanske letat bättre. Det jag hakade upp mig på var att han som säljer bilen inte verkar vara ägare. Jag frågade efter servicebok, men det hade han inte fått någon då tidigare ägare tydligen hade flyttat och skulle eftersända denna snarast om den hittas. Jag personligen tycker att 10 ägare sedan importen 97 är lite i mesta laget. Lite övriga frågor som gärna får besvaras? Är 26k mil något att oroa sig för? Något speciellt man skall se upp med, förutom att oljepumpen kan lossna? Hur är det med kamkedjan/spännarna? enligt säljaren skulle detta var bytt någongång. Fler här än jag och farsan som anar ugglor i mossen, det jag menar är att motorn kanske är bytt med tanke på det som saknas. Kan dock ej styrkas utan endast antaganden. Så vad är ett skäligt pris å betala?? Den ligger ute för 35K men när jag pratade med säljaren så ville han ha 39K då är den visserligen besiktigad och påställd. Men skatten får vi stå för. Vad skulle ni vara berädda å betala för denna bil? Reg nr på bilen: GGL 637. Bilen finns å se här Länk säljare spånga bilförmedling. Tacksam för tips och synpunkter på ovanstående frågor om objektet. Tack på förhand!! | |
parolof |
känner du dej osäker så sök vidare, det finns ett enormt utbud och förr eller senare hittar du en pärla |
|
jag har inte ngn sticka till automataren heller... tror inte det ska finnas till V8orna... det är liksom rätt knökfullt under huven på E34 med V8 V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
parolof |
ingen sticka till lådan? hur kollar du oljenivån på en sådan då? |
|
det gör man inte... man har lifetime oljor i lådorna... Enligt förenade bil (BMW behöver man inte byta oljan i lådan, vilket indikeras av grön plupp på lådan, istället för en svart plupp). vill man byta ändå så fyller man på med olja tills det rinner ut från ett hål i sidan vill jag minnas mig ha läst på forumet... Sök om det... V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
parolof:Ungefär på samma sätt som du kollar oljan på en manuell via nivåplugg. B:tompa Kolla på flera ex, denna bilkänns buskig och icke närheten av att vara seriös säljare, det dräller av fina ex av E34 så du har massor att välja på, att köpa det "billigaste" av en bakgårdshandlare brukar alltid bli en dyrköpt affär i slutändan. ///MVH Hasso Länk |
|
Tjena! Tack det blir till å leta vidare då den kändes lite skumm. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.