|
Sida 6 av 6
|
|
|---|---|
|
Hej! Var inne hos min handlare idag och kollade upp nya fälgar till min E87:a. Fick då även en liten demo av deras nya 325:a som stod i kulisserna, kan bara intyga att den är riktigt snygg, även baktill. Precis som 5:an och 1:an så gör sig den bättre i verkligheten än på bild. --- Christian Ryman BMWCS #2928 |
|
|
Jag körde efter en ny 330:a idag hela sveavägen (ljusgrön/grå)... Hmm, vad skall man säga, ingen snygg bil, men inte ful heller... den är helt normal som andra medeklass bilar... I verkligheten ser den billigare ut än den gamla e46:an, kanske det beror på att den påminner Nissan Primera ? |
|
|
upps tvärt emot vad expertisen tycker. 8500rpm kan det va så att du är lite partisk för att du äger en e-46.a själv Kan ju vara lite hårt nu när priserna kommer att dumpas. bara att hoppas att du fick den billigt, du får ju en ny 330:a med ny teknik och fler hästar bra mycket billigare än gamla e-46:an. Var inne på en 46:a själv men försäljaren nästan vägrade att sälja en innan jag provat den nya 330:an .Men smaken är ju delad. |
|
|
Korak: Du har helt rätt, man hoppas ju att ens egen bil håller värdet, men nej, det är inte det som är grejen. Nya E90:an är ju inte billig, ca. 450tkr utan M-Sport paket och andra "look good" saker... Själv skulle jag ALDRIG köpa en E46:a idag, nu när E90:an har kommit, men det betyder ju inte att jag vill ha E90:an heller... när man väl byter bil om om 1år så får man titta vad Audi eller Honda eller Lexus har för tillfället, eller kanske E90:an har kommit med en facelift pack för oss som prioriterar sport över "mini VD wagen" :) |
|
|
8500 rpm du har helt rätt man har helt olika smak själv föredrar jag en ulv i fårakläder än tvärom men visst lite gubbvarning är det på nya 330:an jag håller nog på att bli gammal. annars är det väl cupe´n som gör bilen sportig vi får vänta och se när den kommer. har du en imolaröd?? scysst namn föresten mini VD vagen mvh |
|
|
Korak: Roligt att se att man kan kommunicera och förstå den andras synsätt även om man har olika åsikter... *handskakning* |
|
|
8500rpm vi sitter i samma båt vi älskar att köra och ha de där lite speciella bilarna. bara en sista sak du är ju chef skulle inte en ja resten vet du själv passa som handsken *småler* en sedan kör man för att man måste en cupé för att man vill mvh |
|
|
Såg bara i början av tråden att det disskuterades glappet mellan 320-325. Enligt min säljare som jag pratade med det idag sa han att det redan finns en 323 på 177hk men att BMW Sverige valt att inte sälja den. De har istället fått ner 325an till ett attraktivt pris. Men detta kanske va old news. /Johan Min bil: Länk |
|
|
Någon som vet vilken stereobyggare man använder på E90? Blaupunkt eller Becker - eller kanske någon helt annan? Vad säger ni som testat och lyssnat: hur låter det? Kvalitet på radiomottagningen? Går det montera iPod på samma sätt som i senare E46:or (reglering via multiratt, strömförsörjning. Jag vet att man kan använda aux-ingången men den ger väl inte de möjligheterna. /Kjell |
|
|
Den låter klart bättre än E46ans stereo. Radiomottagningen är alldeles utmärkt. Gillar att man kan få upp färddatorns olika grejer på sterons display. Aux-ingången har jag inte testat än. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.