AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
15.478

Nytt reportage på AutoPower - nya 3-serien provkörd

Sida 5 av 6
Visa användare
60
Venomous
320d-05 E90
Ok, misstänkte det. Annars hade dom get bort VÄLDIGT mycket!
/JP

/JP
när man konfigurerat bilen till en summa och därefter får en mindre summa av säljaren får man en skillnad som man räknar fram rabatten ur. förstår inte riktigt poängen med öronmärka exakt vad man fått rabatt på.

mer än 7% går att få, vi hade 7.1% och hade fått 8.5% av en annan om vi kunnat visa upp förstnämnda skriftligt.
Visa användare
60
Venomous
320d-05 E90
Ja...det går ju att plåga livet ur alla...men det finns ju en poäng att ha kvar en god relation med säljaren också...

/JP
inte frågan om att "plåga". en säljare vill självklart ha en affär med en potentiell kund, blir det av är det glada miner från båda håll.
Fr
1.134
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
Apropå diesel eller bensin:
Länk
Visa användare
60
Venomous
320d-05 E90
Undrar om det verkligen är partikelfilter man menara eller 2005 miljöklassningen. 320d motorn är ju klassad EU2005, å det borde vara nog för att uppfylla kraven...Man får väl lägga till ett partikelfilter då.

/JP
Fr
1.134
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
När det gäller diesel så tror jag Miljöpartiet kommer att vara totalt rabiata och kräva partikelfilter för att sänka straffbeskattningen av dieselbilar. Jag skulle nog inte chansa att beställa utan filter. Det är förresten ganska svagt av BMW att inte standardutrusta bilarna med partikelfilter om det nu är så bra.
Visa användare
60
Venomous
320d-05 E90
Som jag förstår det så är det primära att bygga rena diesel motorer, sen kan man ytterligare filtrera bort ev partiklar. Det är det som BMW har fokuserat på, dom klarar Miljöklass 2005, vilket i sig skall ge skattelättnader också, det har dock fallit bort ur artikeln.

/JP
Visa användare
60
Venomous
320d-05 E90
Det blev ialla fall till att beställa partikel filter. Kollade upp det hela å det verkar som en EU2005 motor får ett par tusen i skattelättnad och en motor med partikelfilter får dubbelt upp. Så ett filter för 5000spän lönar sig deffinitivt.
Ändringen i ordern påverkade dock inte leveranstiden :-)

/JP
852
Sörpan
325xi -02
Om jag får skryta lite så om ni tycker att bilarna på bilderna i reportaget ser vältvättade ut så är det faktiskt min förtjänst... ;)

Kan jag vara en av de första i Sverige som har tvättat sju saltskitiga E90:or?

Första intrycket: Snygg från sidan, front och akter mer svårsmälta. Invändigt: Attans vad bred den är i jämförelse med E46!

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
852
Sörpan
325xi -02
En sak till, tyvärr är inredningen inte i samma klass som E46, plastigheten lyser igenom... :(

Visa användare
60
Venomous
320d-05 E90
M3-87, har du varit och kikat på dom?

/JP
Min bil ligger på 0.7 blandad. Men man får väl vara nöjd med det...

/Johan

Min bil: Länk

852
Sörpan
325xi -02
Jag hjälpte Anders på Förarutveckling att transportera bilarna till tvätthallen samt att tvätta dem, jag fick några mil i bilarna på det sättet.

Visa användare
60
Venomous
320d-05 E90
ok..det är väl därför dom inte gick upp i pris som man kunde ha förväntat sig...?

/JP
de gick ju tom ner i pris för 325 och 330, 11500 respektive 5500kr.
wowwe
Jag var inne idag och är inne på en 330 med alla paketen men fick bara 7% rabatt på hela bilen och utrustning. Jag skall ditt imorgon eller över morgon och försöka få med navi professional för 8000 och då blir jag nöjd
Visa användare
60
Venomous
320d-05 E90
7% är ju ganska exakt vad vi andra fått. Dvs på bilen och de redan rabatterade paketen.
Köp inte rabatterna, köp bilen...

/JP
Jag fick 8,9% hos BMW i Solna, samt något lägre ränta på leasingen. Ser fram emot presentationseventen nästa vecka. /H

E90 330i svart, Comfort pkt, Aktiv styrning, Ellipsoideker 162 18", Elstolar, svankstöd, sportstolar, Svart läder, alulister, Xenon, Navi Pro, Bluetooth, LOGIC7 ljud
wowwe
Räntan fick jag också lägre det blev sagt 4,95 isället för 5,95 undrar hur mycket det gör i månaden
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.