|
Sida 4 av 6
|
|
|---|---|
|
Sorry att jag inte svarat tidigare. Detta är min bil enligt det interna ordersystemet: Modell: VC31 320d Sedan Färg: A22 Sparkling Graphite Met Klädsel: FFAT Tyg/Läder Anthrazit 1CA - Emissionskod 2AB - LM Fälg Ellipsoideker 162 302 - Stöldlarm med Fjärrkontroll 320 - Ej Modellbeteckning 4AB - Ädelträ Valnötsrot 423 - Velourmattor 428 - Varningstriangel 494 - Stolsvärme fram 676 - HiFi Högtalarsystem 7AP - Dynamic+Advantage package 7RS - Comfort package 8SP - Emissionskod 842 - Kaltland utförande 850 - AG Kod 863 - Service Kontakt-Flyer Europa 885 - Svensk instruktionsbok 896 - Halvljusautomatik 9AA - Transportskydd 925 - Transportskydd Sen vad alla paket innebär mins jag inte, men det innebär att jag fick det jag ville ha. Det som sakna är bara en Webasto. Prismässigt så fick jag en mycket bra deal. Leverans i April. Jag blev skitless på min 540-99, den drar mer och mer soppa och jag kör 3-4000 mil per år. Har dessutom fri diesel :-) Om jag vill busa så kan jag ta någon av mina andra leksaker. /JP |
|
|
rightnow: Jag tycker inte S60 är snygg, utan den ser ut som en helt vanlig familjebil... E46 Coupe är snygg, så är också nya Alfa 159... Lexus IS200 är Ok, så är också E90 :) |
|
| Även om 320d med samma paketutrustning och partikelfilter kommer upp i samma pris som 325 i tycker jag den ser mycket tilltalande ut prestandamässigt med 340 nm som bla ger bättre oväxlade 80-120 siffror än dagens 330 (och även nya 325). Då de officiella testerna fortfarande är sparsamma , undrar jag om ni funnit någon journalisttest ännu där man reflkterat mer ingående över nya 320d prestanda gentemot bensinarna? | |
|
jag håller med freude bara man har ett företag så man får tag i billig diesel annars ser jag nog inga fördelar. För min del är segdragningen inte så viktig jag har valt till växelspak hehe. mvh |
|
|
Jag åker lika gärna en modern diesel om den drar mindre än en bensinare. Gillar vridet, sen kan det kanske bero på att man i leksakerna är van 900Nm :-) /JP |
|
| Jag tror nog att snart kommer straffbeskattningen på partikelförsedda dieslar att försvinna, kanske redan till i höst, varför driftskostnaderna jämte ett sjuhelvetes vrid gör dieslarna än mer attraktiva. Segdragning passar inte in på dagens dieslar då de utväxlar en rackarns kraft direkt på låga varv. Jag såg att BMW själva räknade med att totalt skulle dieslarna stå för 70% av e 90 volymen. | |
|
Ja, och när den maffiga maskinen från 535d slinker ner under huven på E90, blir den svårslagen! Det borde väl komma ett M-sport aerodynamikpaket snart också får man hoppas. /Gustaf |
|
|
Gustav W, hur mycket drar din 330D stad/blandad körning? /JP |
|
|
Den har dragit 6.4 l/100km enligt färddatorn blandad körning under 8mån sommarkörning utan nollning, nu har den ökat något till 6.7 med dubbat + kallstarter. När den drog 6.4 på färddatorn mätte jag den verkliga till 6.7, så bmw har lite glädjevisning på datorn, precis som de flesta andra biltillverkare. Tycker det är en fantastisk bil, kombinationen av prestanda och förbrukning samt inte minst den fina körbarheten i "vanlig" körning. Upplevs som piggare än Z4an upp till 3000rpm, men det är ju inte så konstigt med nästan 100Nm till. /Gustaf |
|
|
Det är ju grymt bra! Själv har jag slutat kika på färddatorn, det stämmer abolut inte om man verkligen jämför med milen och vad som ryms när man tankar. /JP |
|
|
Venomous: Hur mkt skiljer det? Är det ngn annan som har samma problem eller stämmer alla andras färddatorer. |
|
|
Så fort det blir mer än 1 liter så kan det skilja mer än 2 dl. /JP |
|
|
Går det inte att kalibrera färddatorn så att den visar rätt? Har för maig att jag läst något sådant tips här på forumet för något år sedan. "De tår du trampar på idag kan ha direkt förbindelse med den rôv du är tvungen att slicka imorgon." |
|
|
Har för mig att det går att ändra på e34/e36/e32. vet ej på nyare. Se länk för info om e34 Länk /G |
|
| Vector: du köpte alltså en 320d privat hos bmw-danderyd och fick 11% rabatt på direkten? Det måste ju vara något slags rekord? | |
|
viggo som egen företagare får man 8% på bilen jag tyckte också det verkade skumt. privat har jag blivit erbjuden 5-6.5 % på bilpriset man får väl lite extra på attiraljerna på paketen får man nada. ps jag ringde Danderyd han vill inte ens ge pris på telefon men 5 % tyckte han var rimligt. Hade en förklaring att man spelade ut firmorna mot varann så det har han ju rätt i så för min del blir det nog carlssons örebro där fick jag 6% och en förhandsprovning innan premiären snabb leverans mvh |
|
|
På nybeställningar är det nog svårt att få mer än 5-6% privat. Ramavtal för större företag (mer än 20 bilar) brukar ligga på 10-11%. Själv fick jag 8% privat, men det var en bil som redan stod hos handlaren. Dock helt ny, inga demomil. Sen beror det lite på vilken modell man beställer. Lång lev tid pga många köpare = liten prutmån... /G |
|
| ok, uppfattade inte att han beställde via företag, då är ju som sagt 8% standard. fadern min fick 6.9% men hade troligen fått mer om han skött korten lite snyggare. | |
|
Man kan max få 6-7% på bilen. Men de redan rabatterade paketen är det svårare att få rabatt på. Om man räknar med bruttopriset på bilen och sen lägger till delarna som ingår i paketet till listpris...så kan man lätt hamna över 10% i rabatt. 6-7% rakt av i rabatt på bilen och paket är nog det mesta man kan räkna med. Sen går det dessutom att förhandla ned räntan på finansieringen om man vill. /JP |
|
|
De redan rabatterade paketen fick jag ingen rabatt på. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.