|
|
|
|---|---|
|
Länk Tänkte höra lite hur han har kompsänkt och hur han styr kallstartspridarna mm? | |
|
Om man läser under en bild på första sidan så ser man: "Bara att hugga in! Hur du än vrider och vänder på dig så är en kompsänkning nästan ett måste. Så toppen måste lös, du kan göra på ett par sätt för att kompsänka, vi valde en tjockare toppackning i stål" |
|
|
oj :P missade det! är det du som är ägaren å byggaren? är det enbart en packning i stål, ingne annan packning? är det nått man kan tillverka själv? |
|
|
lätt gjort... Nej det är det inte... kör med sugtrimm istället... |
|
|
hur fixar man en sån? måste man ha vattenskärningsutrustning eller nått avancerat? det är i princip bara en "plåt" som är en kopia av en orginalpackning? kan den täta ordentligt? |
|
|
Vad är det för hål ni tagit upp i röret som leder returolja från toppen?? Som först blev fel men sedan korrigerat? //Jesper |
|
|
Jesper_w: Jag antar att han han gjort oljereturen på det viset. |
|
|
Hmm, men där!!! Oljeretur från vad??? Det röret sitter ju på andra sidan!!! Ehh,, hmm, vore kul att höra från byggherren själv!! //Jesper |
|
|
Prata med JTP på forumet, han har bra koll på allt som ä gjort med ix:en !! "No turbo shit, just real Power" eller hur va de nu? |
|
|
Här är en annan 325iX Turbo.. Länk |
|
|
min528: Jag är en av dårarna som pillade ihop den dära IX'en. Så om du har några frågor så kan du ju maila eller ta dom på msn, för jag antar att det var du som addade mig tidigare? Men några grejjor kan jag förklara. -Den är kompsänkt som det står beskrivet, en limmad 3mm's stålpackning, fungerar ingevidare kan jag berätta. -Kallstartspridarna styrs via en vippströmbrytare, den skulle styras av tryckvakter men för att hinna med årets sista blackrace så körde vi enke lösning, var ju en 201meters bil. JesperW: det är en oljeretur från turbon, den sluttar hela vägen och mynnar ut i avrinnings röret från toppen, fungerar galant. Slangen är tillräckligt grov och sluttar hela vägen och går på framsidan av motorn till röret. - Har du några vidare synpunkter på den lösningen så skicka ett mail. Tack för mig. PS. Det var en riktig snikturbo... "blao is the name of the game!" |
|
|
danragn: Uppenbarligen var ju det helt fel IX turbo i förhållande till den han efterfrågade... "blao is the name of the game!" |
|
|
Ursäkta då.... Länk |
|
|
danragn, var inge illa menat! Tänkte bara om du missat det som var ovan ;) Spännande bygge, roligt med 4x4, jag blir bara bakhjulad nu. Men det är rätt roligt det också ;) "blao is the name of the game!" |
|
|
Detta måste vara en bil som känns igen =) Länk /Daniel |
|
|
danragn!!! wooohoo, våran gammle IX slitvarg. 30 löööök?!?!?!?! Han köpte den ju fit for fight minus en toppackning för ~16k, det ända som är gjort med karossen är omlack + lagning av bakkjol. Nåja, värste ix'en vill byta ägare. |
|
|
Hehe... Tyckte den verkade bekant... /Daniel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.