|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har fått problem med att varningslampan för slitna bromsbegägg lyser. Detta började efter att bilen stått i garage några månader utan batteri. Bromsbeläggen är mycket bra, såklart. Detta har jag redan gjort: Mätt upp slitagevarnarna både på höger bak och vänster fram, de är hela. Bytt ut jordkablarna pga ärg. De som sitter fastskruvade på bromsskyddsplåtarna både fram och bak (skarvade ihop dem ca. 5-10 cm upp i kabelstammen). Mätt att samtliga kablar är utan avbrott. Har mätt att de är hela ca. 1m uppåt i kabelstammen fram och ca. 30 cm i bak. Har sprutat elspray i kontaktdonen. Min fråga är då, vad är felet? Trodde jag löst det när jag lagade de ärgade jordkablarna, men inte då. Vart tar den främre kabeln vägen när den kommit upp i motorrummet? Den såg ut att försvinna in under säkringsdosan? Vart tar den bakre vägen när den försvinner ovanför tanken? Mycket tacksam för svar! Vill helst inte göra en fuling och bara ta ur lampan... Mvh Carl. Bilen: Länk | |
|
Ingen? Bilen: Länk |
|
|
obotlig sjukdom på de dära...min fnattar också. ryck sladden...likabra.. |
|
| ta bort lampan ur instrumentet...jäkla onödig egentligen...byt när det skriker när du bromsar istället. | |
|
Jag har också gjort allt det du försökt för att fixa det. Tröttnade till slut och plockade bort lampan. Det var ett ytterst motvillgt beslut, känndes lite som ett nederlag efter alla försök att fixa det. Så jag vet hur du antagligen känner. "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
|
Nej nej nej, här ska inte plockas några lampor. Inte än iaf. Vart tar kablarna vägen? In i någon dosa eller? Var? Om jag bara hittar dosan de går till kan man ganska snabbt ta reda på vilken av varnarna det är som krånglar (fram eller bak). Eller om det är enheten som inte vill vara med längre. Det borde inte vara en så invecklad konstruktion egentligen. Kom med fler tips! :-) |
|
|
Ryck ur sladden till själva slitagevarnaren och bygla kontakten så den har ständig kontakt. Jag var inne på det själv, men det löste sig med lite smörjmedel i kontakterna.. /Anton |
|
|
Anton>> Det funkade iaf inte på min. Var precis som om elektroniken hängt sig, och vägrade nollställa sig oavsett vad man gjorde. "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
| Anton: Har ju redan kontrollerat så att slitagevarnarna är hela, så att bygla kan inte göra någon skillnad. | |
| eltejp över lampan funkar oxå:P | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.