|
|
|
|---|---|
|
Tjena, Att sälja ädelträ-interiören var ju inte det lättaste... :-/ Jag har därför börjat fundera på att lämna in dom för lackering istället (om ingen som läser detta vill ha mörkt ädelträ i sin E46 touring vill säga, he he) Någon som har tips på en bra färgkod? Det som jag är ute efter är "matt silver" (typ borstad aluminium) eller kanske lite mörkare Titan-grå? Om det är någon som har lackat, och har bilder på det får gärna lägga upp bilder! Finish är av högsta prioritet... sprayburk från OKQ8 är inte ett alternativ i min kärra. | |
|
Väcker tråden, har också tankar på detta. Är det bästa att vända sig till en billackerare? Kärran Länk |
|
|
Det är utan tvekan bäst att vända sig till en billackerare. Tänk efter både en och två gånger innan ni bestämmer er för matt lack, den "poleras" förmodligen ner och blir blank på ställen som dörrar m.m. där man tar i handtaget, stödjer armen eller skjuter upp dörren. Med tanke på detta är det också viktigt att lackeraren lägger på riktigt många lager färg så det inte den gamla ytan kommer fram efter ett par års användning. Annars kan det nog bli riktigt bra. Angående färgkod så är det ju bra att veta vad ni har för exteriör-/interiörfärg på bilen. |
|
|
Birger: Jag hittade en riktig alu-inredning i Tyskland och bytte själv istället. Framför allt därför att lackeraren jag pratade med sa precis samma sak som Crisse, dvs att det förmodligen kommer bli slitage och nötande på vissa ställen som gör att det kan se skabbigt ut efter ett tag. Visst kan man lägga massor av tid, flera lager med färg, etc. men då börjar det springa iväg i pengar för att få jobbet gjort också. Hoppas du hittar en lösning, och visa gärna bilder på resultatet! |
|
|
där ser man, jag letade bil i flera månader för att hitta en som inte hade aluinredning. men smaken är som sagt olika (!) |
|
|
E39:or dräller det av med trälister. E46 är tvärt om, mest alu... Kärran Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.