|
|
|
|---|---|
|
jo bilen går dåligt vid 80 till 110 om ja ligger på femman e den sten död nästan ja den kommer ju men det verkar som att motorn e hel orkeslös får man upp lite varv så går den hur fint som helst....å det e samma problem när man ligger på femman den orkar inte riktigt varva ut den den pinnar på fint upp till 255 sen e det som att motorn inte orkar...kan det vara att den e chippad mvh pezen Länk | |
|
3.6:an e ju inget under av segdragning precis...En fråga har du bytt HELA drivlinan inkl differntialen?Original M5 diff har 3.91 i utväxling.Det framgår inte om din bil är en original M5 eller en där bara motor samt växellåda är utbyt...Isf beror nog segheten till viss del på att diffen skiljer mot original M5, detta gör att du får lägre varv/min vid vilken given hastighet o växel som helst som i sin tur gör att motorn inte orkar varva ut helt...Min fd 3.6 varvade ut till ca 7100rpm(snudd på varvstopp ville inte pressa mer...) på 5an även om det gick bra segt den sista biten |
|
|
allt e 535 förutom motorn.... så du tror det e diffen??? kan det vara nått annat så som luftmängtare eller soppa pump??? mvh pezen Länk |
|
|
Förmodligen diffen som gör det...3.91 fanns mig veterligen endast på M när det gäller E34...En äkta M5 varvar runt 5200 i 200... |
|
|
vad ska den varva i 100km/h? tycker min varvar väldigt mycket vid låga hastigheter.. Mvh Adrian L |
|
|
nån som har en fräch mdiff????ell nån som vet av en hel drivlina ??? mvh pezen Länk |
|
|
2500 om jag minns rätt, den varvar jo väldigt mycket. Min M5 i svenska E39 M5 registret Länk |
|
|
Adrian: ca 2600 förutsatt att du har original dim på däck... |
|
|
tack för svaren! började undra om nått var bytt eftersom den varvade så mycket... Mvh Adrian L |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.