AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.121

Hitta Orginalverktyg

Har letat på en massa skrotar nu.

Ni som sitter hemma med orginalvektygen och smeker på dem, VARFÖR?
Sitter de inte bättre i bilen?

Allt saknas i E38an utom varningstirangel! Inte ens "fälgkors" spännande vid punktering.

Är det ngn som har tips. Har kollat lite skrotar i Göteborg utan lycka.

Vart skall jag ringa?

Vad kostar de hos BMW?
Är det samma till alla BMW? Jag "tror" det men vet inte säkert.

-Phil
Jadu.
Bra frågeställning!

Har du kollat på www.fbt.se?
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Ja, jag förstår inte heller vart de tar vägen. Har inte sett nån BMW (live) med komplett verktygssats.
Har själv tänkt att komplettera mina. Läste på forumet att de inte skulle vara så dyra på BMW.

///BMW - Was sonst!
Oj mina har varit kompletta hittils sånär som på tdS en jag hade innan där skruvmejsen saknades.

Har ju hittat enstaka på skrotar.

Ohh sådant skaver i hjärnan!! Vill ha alla !!! Polerade!

Camata- har inte kollat bildelsbasen faktiskt blir bara sur när jag skall använda den. Jobbig min svågers kompis eller ngt som gjort sidan, tycker den är kass. Gamla var mkt mer användarvänlig.

Ingen som hört med BMW vad de kan kosta?

-Phil
Philip S

Jo, ang FBT så är det väldigt trögnavigerat. Synd bara att de lagt så mycket möda på layouten, men ingen på funktionen.
Piska rumpan på webmastern till påsk! =)
Ras.mus
De ÄR inte så värst dyra hos BMW om man jämför med t.ex. Bacho och liknande... Men jämför man med biltema (där funtionaliteten och kvaliteten är ungefär samma så är de dyra.

Verktygen som sitter i luckan anser jag vara väldigt dåliga. Tänk att bygga en ny lucka med ett set Bacho-grejor istället!
exakt vilka verktyg ska finnas ak i e32?

//Danne
Länk

Länk
Bahco... Varför nöja sig med det?
KAMASA!
Testade att ha i blocknycklar och skruvmejsel av bättre kvalite en gång men de var inte riktigt rätt passform.

Kanske kan gjuta upp ett nytt inanmäte / tömma den så den blir slät. Karborrebandade verktyg med väsk skydd... ni vet det man har i lådor för specialverktyg osv.

Blir nog lite överkurs. Just nu skulle jag vara glad bara där fanns fälgkors.

-Phil
Polygrip =200kr
resterande mellan 100-200

Tycker det var lite saftigt för den kassa kvaliten.

-Phil
Hos BMW givetvis

-Phil
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Kvaliteten räcker till för den satsen. Det är ju nödverktyg och således inte till för dagligt bruk.

///BMW - Was sonst!
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Jag gillar också när verktygssatsen är komplett, det är verkligen helt obegripligt vart alla verktyg tar vägen... kan det finns folk som verkligen använder dom hemma?
I alla fall spelar det väl ingen större roll vilken kvalitet dom är i, det är väl mest känslan av orörd orginal man söker när verktygssatsen är komplett. Man hoppas ju att slippa att använda dom!

BMW CS #5139
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.