|
|
|
|---|---|
|
hej min 525i 24v kunde helt plötsligt bara stanna av när man körde´, sen var det bara att starta igen, det var som att vrida av nyckeln när man kör, sen på tomgång så kunde den helt plötsligt stanna och sen vägrar den starta, sen väntar man ett tag då startar den, den har sitt eget liv, dvs den startar när den känner för de, det blev tätare och tätare mellan gångerna och nu är den helt död finns inget liv nånstans. den får ingen tändning och pumpen går inte, kan det va styrboxen som pajat eller finns det nå fler givare eller nåt sånt som kan jävlas?? pumpen går om man tjuvkopplar den men ingen tändning. visst sitter det nån givare på främre remskivan som ska känna av tändningen,, och hur ser man att en sån är hel??, håller på att bli galen när man inte hittar felet. tacksam för tips eller om någon har haft samma fel. mvh simon | |
| Du kan mäta upp tändgivaren,det ska vara 5-600ohm mellan stiften i anslutningen. Men jag tror dock du har nåt mer fel eftersom din soppapump inte går... | |
| plocka bort larmet,,simpa | |
|
kolla minus kabeln mellan motor och karos det kan ha bilivigt ärj i mellan. Jag hade samma problem som du på en bil som jag skulle laga och det blev måga timmar fel sökning innan jag kom fram till det. Pröva att ta en start kabel mela motor och karos. |
|
|
Kolla bensinpumpsrelät. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.