AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.023

Byte liten->stor navi-monitor?

Hej.

Har idag MKII navigator med den lilla skärmen som bara visar pilar och pratar. (328 -98 E46)
Undrar nu om det går att "bara" byta själva monitor-delen till den större 4:3 skärmen utan nya kabeldragningar och så. Självklart måste man ju flytta klimakontrollen, men bortsett från det.

Kommer Cd-växlaren, kassett, radio och navigatorn funka som de ska? Kommer den rita mer grafiskt än med den tidigare, eller måste man även uppgradera nån annan hårdvara?
Om man även är lite sugen på tv framöver, är det då ett "svårt" ingrepp?
ha
1.072
hammar
540iA -97 (E39)
550iX GT (F07)
Jag skulle inte tro att det fungerar.
Har man en MkII som är anpassad till att visa pilar på skärmen (lilla skärmen som du säger) så är risken stor att det inte fungerar.
Har tidigare hört om folk som köpt MkIV som förut varit monterad i ett samma system som du och inte fått den att fungera med 4:3 eller 16:9 skärm.
Så risken är stor att du får köpa ny navigator i alla fall.

Sedan om det går att byta ut monitor-delen på det sätt du beskriver får någon annan svara på. ;-)

/Hammar
Men samtidigt kan man ju läsa lite här och var att för att köra 16:9 skärm måste man minst ha MKII.
Frågan lever vidare...
ha
1.072
hammar
540iA -97 (E39)
550iX GT (F07)
Jo, men vad jag vet så är din MkII kodad till ett "text-system" eller vad man ska säga, som visar pilar osv.
Sedan finns MkII som är kodad till grafisk visning till skärmar.
Så MkI till MkIV finns till båda systemen men de är kodade på olika sätt.
RS2 är bra på detta, jag vet bara att det troligen inte är så enkelt som att byta rakt av när det gäller navigatorn.

/Hammar
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.