|
|
|
|---|---|
|
Någon som vet vilken temperatur motorn får när man använder motorvärmare, läste någonstans att man skulle använda värmaren om det var under +20 grader ute. CHS | |
518i slow mobil |
nej, men om det är under 5 grader eller minusgrader kan det vara en fin idé. Så kör i alla fall jag och det är vad folk rekomenderar... E28 är en bra hållbar bil! Fartblind blyfot... BMW e28 registret #154 |
|
Vill man spara motorn och gynna elmyglarna ska man sätta i motorvärmaren så fort man stoppat motorn. Idealet är ju att ha konstant drifttemperatur i motorn. Titta på taxibilarna, dom går dygnet runt utan kallstarter. Men så håller dom många mil också. För 6-7 år sedan bytte jag toppackningen i en stjärnprydd taxi ( 240 3,0 TD), som gått 36000 mil. Cylinderdiametern var helt inom toleranserna. Jag har sett motorer som gått 3000 mil som varit mer slitna än denna motor var. Ynf! |
|
|
Hej! Jag läste någonstans att om du hade motorvärmaren i ca 3timmar i -10C så värmdes oljan i sumpen upp till + grader också. Minns inte exakt vilken bil det testades på men jag tycker att bara det är skäl nog att använda motorvärmare ofta. Jag tror oljetempen blev +7C.... Blockvärmare var det som testades. Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.