|
|
|
|---|---|
edde |
Har haft prolem med 525 tds med att den skapat tryck i kylsystemet. Rädd att toppen inte är på topp:) Fick tips på Omega 101 kylartätning och använde det. Det verkar att fungera - inget problem med att vatten försvinner och att man kan öppna kylarlocket utan att det bubblar. Är det någon som har erfarenhet av detta medel ? Edde |
|
Det ska ju vara tryck i systemet ,vet ej hur mycket kolla om kylvattnet är brunaktigt eller om det luktar avgaser eller olja i expansionskärlet då har du nog trasig toppackning eller skev topp |
|
edde |
Jodå det finns ett tryck som jag tycker verkar okej Äe det någon som provat detta? Edde |
|
Sök på kylartätning eller kylarcement, så hittar du läsning. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Hej! Jag har prövat deras dieseltillsats med bra resultat och även medlet för att friska upp packningarna i motorn också det med bra resultat. Skall dock lägga ditt tips på minnet. Kan komma väl till pass. |
|
|
Hade problem med läckande styrväxel... slog i omegas 917 o vipps så var problemet borta! Har även provat omegas 909 mot lyftarknack på en Mistsubishi Galant V6 med lyckat resultat. Det är dyra burkar fast dom har hjälpt mig iaf med gott resultat! //Niclas Pärlan Länk |
|
edde |
Det verkar lovande Är det någon som har erfarenhet om hur länge det håller? Edde |
|
Jag säljer bla omega produkterna! Kolla på www.smorjteknik.se så kan du läsa om dom. //Niclas Pärlan Länk |
|
|
Jag hade problem med rallybilen, (fick vatten ner i oljan, troligtvis en spricka längst ner i blocket) Ville chansa med nått medel först, för att sedan bygga ny motor när säsongen var slut. Provade Holts, Bar-leaks, och nåt mer, utan resultat. Fick tips om Omega och provade det, inga mer problem sedan. Har gått ca. 25 tävlingar nu så det verkar vara ett undermedel som faktiskt funkar ! |
|
edde |
Härligt - de ser ut som om min håller. Hur bar du dig åt för att få det i motorn, jag i expantinskälet och dt har sakta försvunnit så nu är de tätt. Hur gjrde du? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.