|
|
|
|---|---|
|
Vad kan man tänkas få för en fullutrustad 93´as 530iA, inkl 17 tums sommardäck och 15 tumms vinterdäck på ALU. Bilen är i kanonskick, inte en repa i skinnet, glänser som om den vore ny! Utrustning: Automat (Sport, Ekonomi, Vinter) ASC Stora färddatorn Nivåreglerade lysen Dimljus Sportstolar Helskin (Svart) Ädelträ Delbartbaksäte Elsolgardin bak (mekaniska på sidan) Farthållare Checkcontroll AC Stora HiFi paketet Eluppvärmda spolarmunstycken och dörrlås Elhissar runt om Taklucka (EL) mm.... 16.000 ärliga mil på mätaren, nytt avgassystem, dämpare mm... / Marcus | |
|
Hejsan, jag fick 64000 för mig 530i 93:a med knappa 18000 på mätaren för 1,5 år sedan. Den hade inte alls så mycket utrustning som denna bilen har. Jag skulle uppskatta priset på denna bil till 60-80' ett stort spann...visst, men samtidigt finns det många e34or till salu. Skriv ett mail om du skulle vara intresserad av ett eventuellt byte med min 528i 97:a. Lycka till med din försäljning!! Simon |
|
|
Varför byta en nyare 528 mot en äldre 530? -->-->Varför bara använda två när man har fyra?<--<-- |
|
|
Mindre kostnader helt enkelt. Simon |
|
|
Hej Behöver man nytt avgas system och nya dämpare efter 16000 ärliga mil? |
|
|
simon_en: Är verkligen en 530 -93 billigare i drift än en 528 -97? mvh Berg "Jag tror att det finns en marknad i världen för kanske fem datorer." IBM:s styrelseordförande Thomas Watson 1943. |
|
|
Petrini1, själv så tycker jag att ett avgassystem som hållt 16000 mil är bra! Apropå dämparna så beror det helt och hållet på vägens skick! Kan även bero på hur petig man är som persson, köra med nytt, halvdant eller saker som är helt slut... / Marcus |
|
|
Själv så är jag en petig person "näst intill pedant", vägrar ha saker halvdana, för att trivas med sakerna "bilen" ska de var i toppskick! / Marcus |
|
|
Berg 35, jag tror Simon talar om räntekostnader. Halva kapitalkostnaden och mindre värdeminskning. Mr C |
|
|
okej mvh Berg "Jag tror att det finns en marknad i världen för kanske fem datorer." IBM:s styrelseordförande Thomas Watson 1943. |
|
| Runt 80000kr borde du i alla fall få. | |
|
Berg35, det är lite dyrare att äga en 530 det stämmer...det vet jag av egen erfarenhet. Jag skulle kunna tänka mig en 525 med...dock finns det få som uppfyller de krav jag har på utrustning dvs AC, farth, stolsvärme och ASC+T....de tre första är förtvivlat kinkigt när man ska sälja sedan är min erfarenhet. Simon |
|
Horace.E.Hollywood |
Avgassytem som håller 16.000mil bara ÄR BRA!?!? kanske om man köper en ny Suzuki baleno..... Nu snackar vi 500.000:-kronors BMW:ar här...... Avgas systemet ska väl hålla mer än 16.000mil.... Hade en 530, visserligen en 88:a men den hade inte bytt avgassytem på 13år och 29.000mil....... Turbo? neeee REAL POWER! |
leino |
min slutburk pajade igår (något ligger löst i den) efter 16500mil men va fan bilen är ju 10år gammal bmw 4ever |
sebbe_bmw |
På E39 är det väl rostfritt hela vägen?! Borde hålla hela bilens livslängd tycker man... Nån som bytt Sebbe |
|
Kanske ska lägga till att inte hela systemet är bytt, endast bakre... och 16.000 mil tycker jag är bra, tror du att det är evighetsgrejer bara för att det råkar vara en BMW?! Funderar även varför det ska bli så jäkla mycket skitsnack när det är någon som skriver ärliga mil? Är det den svenska avundsjukan som sätter in direkt bara för att det råkar finnas någon med en mycket fin bil?! / Marcus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.