AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.477

Hjälp angående bilköp

Sida 2 av 3
Charlie> Hur är det idag, kan du inte tjäna 50 lappar på att ta den från Danmark då?

//John
Charlie
det går säkert, men det är jäkla strul med finansieringen och extrautrustning (olika utrustningsnivåer). vissa saker som är standard för alla bilar i Sverige finns inte överhuvudtaget att få i Danmark. Och det viktigaste..värdet, man tappar väldigt mycket på import, även på helt nya bilar.

Sen är jag också sådan som person att jag inte orkar/vågar...för är det så bra är det oftast för bra för att vara sant.
Charlie
Shadowline är lister runt fönster i svart högglanspolerad metall istället för den kromfärgade.
Runt instrumenten har 330 krom medan jag inte sett det på någon 325 jag tittat på.
Danmark verkar lite struligt, som sagt utrusningsnivån är väl lite suspekt i grötätarlandet.
En ny 330 kostar över 500 000 DKK så skatterna måste vara ofantliga...
Ca
225
Cato
en bmw 320i M-sport 2003
touring, coupe eller sedan?
förenade bil i malmö har ett gäng "färdiga" treor mest coupeer...
kan nog prutas en hel del...
även en M3 står och väntar på en ägare...
en 330 är safirsvart+allt annat lulllull utom skinn...riktigt fin åk dit och titta om
du har tid...
kul att se en annan Charlie som gillar BMW
mvh/ Charlie

ich liebe BMW!
Ca
225
Cato
en bmw 320i M-sport 2003
missade att du vill ha sedan sorry....

ich liebe BMW!
Charlie
Ska in till BMW imorgon och lämna in anställningsbeviset, annars kan jag inte göra klart allt på lördag. nu är det en hel del frågor jag har för handlaren:) tack alla!
så imorgon kväll vet ni...

en fundering..
brorsan tycker att den upplysta växelspaken är för töntig och själv har jag inte sett den live...vad tycker ni som stött på såna? Lyser den "för mycket"? är det bara skräp? Det ska ända vara lite seriös bil...
och PDC:s vara eller inte vara, funktionen är bra, kanske inte nödvändig...men jag tycker det är fult med massa sensorer där bak. ser ut som någon skjutit sönder "baken" på bilen. hur nöjda är ni som har det? 3800 är inte mycket pengar...men ska det vara fult där bak så måste det nog fungera perfekt:)

det var allt för nu...återkommer imorgon...hejdå
nu ska jag hoppas på att Sverige spöar Ryssarna!
Charlie
Vet någon vad "mobilförberedelse" står för?
Är det handsfree, med antenn, laddning, mic och hela köret? och kan man välja efter fabrikat?

brukar ha Nokia mobiler men byter modell rätt ofta, så kan man ordna något som gäller alla nokia telefoner?
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Fördragna sladdar och antenn i princip. Hållare mm anpassad för den individuelle Nokiamodellen köper man hos tex BMWhandlaren. Dom är inte universal, olika till olika nokia.

Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-)
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Har PDC på 330:an perfekt då bilen är ganska hög i baken. Kan rekommenderas.

Charlie
Tack Asken,

men hållare är väl inte det stora kostnaden heller. och när man byter modell så byter man väl endast hållare? jäkla strul annars:)
Charlie
Hur många sensorer sitter det där bak? jag har sett det på en 5:a och det är 7-8st, ser inte bra ut. och hur ser det ut inuti i bilen, är det någon indikator att titta på eller bara ljudsignal?

hos min lokala bmw-handlare så har man inte så stor utbud av bilar och även de bilar de har är standardutrustade så det mesta handlar om att titta på bilder. därför har jag så många frågor:)
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Stabilt! Minns inte exakt då jag inte tittat i tillbehörskatalogen å det senaste. Hållaren är bra mkt dyrare än förberedelsen. Då tror jag sånt som inkopplingsgrejor, mic mm följer med. PDC, det är fem sensorer och dom är snyggt anpassade till nedre spoilern. Inuti bilen finns inga spår alls av PDC, det enda som hörs är en signal om du kommer nära objektet bakom. Verkligen vettigt tillbehör min åsikt. Koll aunder Värderingsforumet "vill ha hjälpa....330 Cia-01" Där har jag min utrustning, om det kan vara till någon hjälp. I och för sig hade jag svårt att hålla mig men det kan man väl bara göra en gång i livet...

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Ang belyst växelspak: Pricken över i:et av på en så trevlig sak som en ny BMW. Vill ha det på mina bilar men jag har automat så man får klara sig utan. Gamla M5:an hade det, läckert! Så köp på du om ekonomin överlever.

Charlie
ekonomin klarar det, 1000kr, de bjuder på montage. men jag är osäker om det är så att det blir för kitchigt, fult lyser för starkt....om du förstår:) är det bra kvalitet, passar det in eller ser det falskt ut...som saker man köpt på clas ohlson:)
Ju
9
Juhlen
A5 -09
A6 -07
Okey ...nu kanske jag hoppar in med ett inlägg försent....

Hur som helst tänkte bara strula till det för dig och påpeka att jag tycker att du ska köpa en Coupé... den är ju lika stor som sedanen, men ser snyggare ut !!!
Platsen fram är större och man sitter som en kung, okey .... det är lättare att hoppa in i baksätet om man har bakdörrar... men det skiter ju du i ... där ska väl ändå inte du sitta????
Man kan ju fälla baksäten precis som på sedanen.

Iofs tycker jag att sedanen (E46) är den snyggaste fyradörrars bilen i den storleksklassen ...men vad annars ..det är ju en BMW !!! men det är ju lite sportigare look på Coupén ...men det är ju bara vad jag tycker ...kanske ???
Charlie
Juhlen,

du hjälper inte..haha
självklart är cupén det bättre valet för sportbil. men eftersom jag inte har råd att äga både sport och familjebil är M-utrustad sedan bästa kompromissen. jag har inte familj nu iof men jag kommer inte ha råd o byta den förräns om 4-5 år...så lika bra att köpa något som "tillgodoser alla mina eventuella behov":)
Ju
9
Juhlen
A5 -09
A6 -07
hähä.... misstänkte det. Du har en poäng och verkar ju ha tänkt igenom det här, men jag ville bara jävlas lite....

Men som jag sa: Sedan e jella snygg !!! Go for it, Forrest !!

Välkommen till La BMW Familia....

p.s. Men du sätter väl på ett par arttån tummare hoppas jag iaf !?! hehe..
Charlie
hmmm...tack för den du!

17" M68 dubbeleker blir det, ingår i Mpaket o väldigt snygga.
ska till handlaren idag, det visar sig vad det blir till slut. Just nu är det väldigt rörigt...vete fan vad det blir:)

Ska försöka ordna mugghållare i mittkonsolen som 5-serien har och kromade ramar på varvräknare, hastighetsmätare osv som 330 har...

till slut så har jag en 4-serie:) hahah

325i Charlie...det skulle vara nåt
Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
Charlie: först vill jag gratta till en ny bil...(din lyllos!).. :0) Och sen...du undrade om BMW:s körglädje...Ställ den frågan efter att du köpt bilen och kört ett tag....om du vågar!!

7900rpm
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.