|
|
|
|---|---|
|
Hur tar man bort instrumenthuset på E36 ?? Vill montera kromringar. JAg har fått bort 2 skruvar i överkant. Men hur lyfter man ut huset? / Johan | |
|
Finns ju ett "mekartips just ang. det med att montera kromringar. Länk . Följ denna så går allt som på räls. Men annars är det helt rätt på det, bara det att huset sitter ganska hårt i sitt läge så att säga. Jag gjorde som så, när jag monterade mina kromringar, att jag tog bort skyddet under ratten och sen stack upp handen och tryckte ut mätarhuset balkifrån. Kan bara säga att det blir grymt snyggt med kromringarna sen!!! Lycka till / JimmyN Min ögonsten: Länk |
|
|
ok tackar!! |
|
|
En liten fråga bara... Måste man ta bort ratten? Funderar på att montera cromeringar på min men jag drar mig lite pga airbagen i ratten,,, Har inte justerbart ratt. Gött att köra BMW BMWCS #05472 Länk |
|
|
Det går att få bort instrumenthuset utan att ta bort ratten, även om man inte har ställbar ratt, men det är jäkligt tight.... Gäller att få instrumentet i rätt vinkel och sedan ta det åt vänster sidan samtidigt som man snurrar ratten. Gjorde så på en 328i Coupe får ett par år sedan. ///Tobbe Länk |
|
|
Okidoki. Tack så mycke för snabbt o bra svar. Gött att köra BMW BMWCS #05472 Länk |
|
|
När jag lossade mitt använde jag två stycken möbelvinklar. De var som gjorda för att få ut huset med, bara använd lite styrka för det kan sitta rätt hårt. Mycket lättare än att använda mejslar eller annat. Det var inga problem att pilla ut huset åt höger när ratten i nedersta läget. Däremot pilligt att lossa kablaget. Mvh Andreas |
|
|
Har oxå haft ute mitt instr.hus. Att få det ut va inte så svårt det svåra er när man ska ha tebaks det... Å treffa rett med kontakterna der bak va ett hel...te.. Tålamod.. |
|
|
Ja kontakterna e lite pilliga..sen kan man få lite kontaktproblem..tex att inte checkkontrollen går igång mm..men det är bara att lossa igen o försöka på nytt..i alla fall va det så på min. Mvh /Andreas |
|
|
Hatar sånt när man har 5 mm till godo. Samma sak med kontakterna bakom cigpluggen till stolsvärmen. Så jäkla svårt att få ihop :) Grr |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.