|
|
|
|---|---|
|
Den här första gången som jag kör med detta alltså att inte starta M5:am på vinter. Förrut gjorde ju det men tyckte att det inte var så bra ide att starta 1 gång i månad att det gjorde mer skadat en nytta. Vad tycker ni?? Just nu håller man på att tänka om bilen kommer att starta överhuvutaget till våren efter så många månader utana att starta.... M.V.H Mauricio | |
| Startade min i helgen för första gången sedan sista september. Startade direkt, nästan snabbare än vanligt och inga missljud från motorn. Blev överlycklig =) | |
| Jag hade mina E34 M5'or att stå i garage (varmgarage) över vintern och tänkte många gånger på att starta, rulla m.m. men det blev aldrig av. Kopplade alltid bort batteriet över vintern. Killen som förvarade den drog alltid lite "juice" i batteriet nån dag innan jag tog ut den, och den startade alltid perfekt! | |
|
Det är mycket mer skonsamt för bilen om du inte startar den under perioden som den "vilar"! Batteriet kan iofs behöva lite laddning. Det enda problemet med att inte starta bilen någon gång ibland, är att AC-kompressorns tätning kan börja läcka gas. Det mest skonsamma skulle troligen vara att plocka bort bränslepumpsreläet och köra några varv med startmotorn en gång i månaden så att kompressorn får snurra runt, utan att motorn får bensin i cylindrarna. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Drar igång min minst 1ggn / månad och är det blött eller snö får den bara stå på tomgång annars tar jag en tur med den så den får bli riktigt genomvarm. Självklart med ac:n på hela tiden. /// mstrutsen |
|
| Drar runt min nåt varv på startmotorn då och då (utan soppa inkopplat) för att motionera ventilfjädrarna lite, inte bra om dom är ihoptryckta i samma läge för länge. | |
|
Är det fint väder brukar jag ta en tur på helgen. Sjöberg |
|
|
Volvoforlife: Du vet att motorn stannar i samma läge i 9 fall av 10. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Såg föresten att du aldrig startade motorn. Då stannar den antagligen inte i samma läge. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
| Tjaooo Startar bilen engång i månaden drar i motorvärmaren ett dygn i förväg fast den står i varmgarage. De e för ac ska få rulla lite. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.