|
|
|
|---|---|
![]() 13.403 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Tog precis en snabbtitt under bilen då det nyligen börjat låta och skramla lite väl mycket under bilen. Visade sig att en fläns i skarven mellan katten och mittendämparen brustit. Se Länk för bild. Det ser dock ut som flänsarna tillhör mittendämparen respektive katten och går inte att byta ut på ett enkelt sätt (verkar bara som packningsringen är utbytbar). Vad är enklast för att få tätt? Nån som vet om man kan köpa typ "eftermarknads-flänsar" (delbara då) eller? Bilen är en 535i E34 -89. /Henrik |
|
Försök få tag på något skrotigt avgassystem på någon soptipp eller metallskrotlåda. Kapa lösa flänsen genom att kapa i röret. Då kapar du i din sak så när skarven som möjligt (alltså innåt), trär på flänsen och sedan svetsar ihop det igen. |
|
Ug-Lee |
det finns delbara till volvo 740, och jag gissar på att du har samma grovlek på dina rör, kolla på nån reservdelsåterförsäljare |
Kort uppföljning. Jag hittade en mycket bra ersättare på Biltema, artikelnummer 98-2501. Man hittar den inte på websiten utan jag hittade den i hyllorna bland avgasmontagedetaljer. Så här såg utgångsläget ut Länk Så här blev slutresultatet Länk Länk Har fungerat utan problem i snart ett halvår nu. |
|
Ja, vad säger man? Biltema rules... =) Tack för uppföljningen + art.nr. Mvh |
|
Uppdatering av gammal tråd, flänsen jag refererar till är i största laget. Hittade bättre på AutoExperten senare. Se denna Länk tråden för mer info... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.