AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
959

Vågar jag köpa en BMW 740i -92?

gr
609
groze
BMW M5 3,8 -92 Sv såld
BMW 520iT -95
Jag har alltid varit kär i E32an, och har tidigare ägt en 735a, som varit den hittils bästa bil jag haft.

För en vecka sedan blev jag erbjuden att köpa en bekants 740i -92a för 30 000kr. Jag tycker det låter som ett helrätt pris med tanke på bilens skick, utrustning, m.m.

Bilen har gått ca 27 000 mil, diamantsvart, ny bränslepump, nya soppafilter, ny luftmängtmätare, nya bromsar runt om, nya bakdäck på 17" kryssekerfälg, 16" alufälgar på vinterdäcken, skattad och nybesiktad.

Eventuellt kan jag pruta ytterligare ett par 1000-lappar, så jag är verkligen sugen. Bilen är tänkt att isf fungera som bruksbil.

Det som gör mig mest fundersam om det är ett bra köp är hur länge vxl-lådan kommer fungera som den ska. Det är visserligen svårt att avgöra, men av det jag läst här på forumet så kan lådorna ställa till med en del problem.

Någon som vet ungefär hur långt en vxl-låda brukar hålla innan den börjar strula, och isf vad det kan kosta med en ny?

Mvh Johan.
Är det plastkulorna du är tveksam emot?

Dom är inte så dyra men lite krånliga att byta....finns ju tips på det här på forumet.....
mvh
na
287
nalle66
Bmw 740(e38) årsm 1995.
Bmw 735(e32) årsm 1991.
hej,jag tycker att du ska slå till,prova att pressa priset nån tusenlapp,ang lådan,de är ett lotteri,de finns bilar som rullat dubbelt så långt utan minsta bekymmer,finns det inga missljud osv,så slå till,önskar dig lycka till.mvh Nalle66

Ja,priset är ju inte helt fel.....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.