|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag köpte "lite" för breda 18" hjul till min cab. Nu behöver alltså bredda ut skärmkanterna (Valsa ut dem) som jag sett att man kan göra. Undrar således om någon vet var man kan få detta gjort?? Gärna ovanför Sthlm, om någon gör det ovanför! | |
|
Har tyvärr inte svaret på din fråga men måste fråga dig vad för bredd du köpte på dina fälgar och vad det är för ET-värde på dem. Har nämligen sett några stycken E36 coupé med 10" bak men då med valsade skärmkanter och okänt ET. Mvh Carsten |
|
|
ET-värde har jag ingen aning om. Dock kan jag meddela att besikningen inte blev förtjust när jag testade att besikta med dem. De är egentligen inte så breda. 7,5" fram och 8,5" bak. Dock breddar dom utåt fruktansvärt mycket. Det går ju att köra, men det slipade en hel del i början. Sen skall jag dessutom sänka bilen ytterliga nu i vår, då kommer det def. att ta i mer. Någon som vet var man kan valsa ut kanterna, hör av er. Någon som vet vad det kostar?? |
|
|
Tack för svaret! MH-styling i Göteborg kan givetvis valsa skärmkanterna till dig fast det är ju inte så nära Sthlm tyvärr. De tar 500:-/skärmkant så det blir lätt pengar av det. De lovar ej heller någon garanti för att lacken inte spricker. Något som kan vara värt att tänka på kanske? Mvh Carsten |
|
|
Okey... Då vet jag av en iaf. Jag har handlat en del av dem, på den tiden då jag bodde i Göteborg. Numera bor jag i Umeå, alltså ser jag helst att jag hittar en firma på närmare håll som kan hjälpa mig med detta. Bilen kommer att få en ny toplack, så egentligen spelar det ingen roll om lacken skulle råka spricka. Jag tror att jag kommer att valsa ut dem ganska mycket, när jag ändå gör det. Alltså torde risken vara större att det spricker. Dock är en BRED BMW ännu coolare än vad en BMW redan är :-) |
|
|
Hör med Malå karossteknik... Av namnet att döma borde de kanske klara det. Å Malå är ju inte så fasligt långt från Ume' heller... (Inte om resan dit å tillbaks är i en BMW iaf =) //Koffe |
|
|
Jag skall kolla med dem... Har du eller någon annan URL'n till deras hemsida, alt. e-mail? TACK! |
|
|
Finns en länk på förstasidan... //Koffe |
|
|
Tjena. Närheten av sthlm.. då skulle jag rekommendera däckfirman i Upplands Väsby. Kommer inte ihåg vad firman heter, men de var mkt duktiga. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Nb-gummi i sthlm kan valsa ut skärmkanter. Jag gjorde det där i höstas och det blev kanonbra. Jag tror att det kostade ca 600:- per sida. |
|
"johan" |
www.carfashion.nu vallsar skärmkanter dom håller till i Älvsbyn ca 5mil från Piteå/luleå |
|
Tjena! Jag är jätteglad att så många velat hjälpa mig med detta "problem". Jag lovar att jag skall lägga ut en bild på min BMW så fort jag får ordning på lite små detaljer. Tack ännu en gång för all hjälp! |
|
|
För att klargöra dessa uttryck lite: Bredda skärmkanterna. Betyder att man bankar ut plåten och lackar om. Väldigt vanligt i Tyskland. Kan bredda minst 2-3 cm på detta vis. Valsa skärmkanterna. Monterar en maskin där fälgen sitter, som rullar upp kanten på insidan av skärmkanten. Detta går även att göra med en hammare men resultatet lär bli därefter. Skärmen blir alltså inte bredare utåt sett men inom en viss begränsning går det att få på bredare däck/fälgar. Någon som invänder eller detta är korrekt? Mvh Carsten |
|
|
Du kan bredda skärmen en hel del bara genom att valsa ut den. Det du egentligen gör är att du "trycker ut" den yttersta delen av skärmkanten, den delen som redan på en orginalbil är lite utåt böjd. Om man inte valsar ut den så mycket så kan lackeringen klara sig, förutsatt att man värmen den lite innan med tex. en värmepistol. Jag har sett bilder och läst en del reportage om detta. Dock har jag aldrig lyckats finna någon i norrland som gör detta. Någon som har valsverktyget. Men nu har jag ju fått en del tips av er, så jag återkommer när jag fått något svar från Malå eller Skellefteå. |
|
Cabrio |
Hej jag har liknande problem på min Bil 245:or bak och det ligger på gränsen att jag kan få igenom den i besiktningen, vet någon om det finns någon som är duktig på att valsa i södra sverige runt småland? Mvh Tobbe 325 Cab 93 |
| Var i småland? | |
Cabrio |
kalmar län, Runt Hultsfred men jag kan ju åka lite om det finns nån bra runt omkring Mvh Tobbe 325 Cab 93 |
|
Cabrio: Har du 245or på 10" breda eller? Om du inte annars har en fälg med helt tokig ET så ska väl inte besiktningen säga något. Om du har 10" breda fälgar bak, vilket märke/modell och vilket ET? Mvh Carsten |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.