|
|
|
|---|---|
|
Jag har en liten fråga här, hur ser det ut olje sticka alltså det som man mäter oljenivå på en M5 e34 3,6 liters motor. På min killen som bytte olja hällde i 5,8 liters olja i den men när jag tittar på olje sticka verkar så att de är för tok mycket den överstiger max sträckan med flera mm. Min är Röd på den delen som man drar ut. Undrar om något har bytt den mot en till 535 t.ex. Mauricio | |
|
Min e också röd.. Mvh Jojje |
|
|
Har du 3,8 min är en #,6. Men antar att de är samma olje nivå på dem eller hur? 5,8 liters?? Min verkar ha för tokigt mycket olja. Olja är byt på verkstad men dem verkar inte bry sig på att det är över 3 mm streckan till max.. Ska sugga ur lite olja innan jag starta den 28 mars. M.V.H Mauricio |
|
| Röd var också mina stickor. ca 5.5L brukade det gå i mina. | |
| Jag får också i 5.5 liter vid oljebyte. Då hamnar nivån på oljestickans max . | |
| Jag har erfarenhet av att det brukar stå för mycket i handboken? Tycker det brukade gå i lite mindre än påstått, kanske rester av gamla oljan? | |
|
5,8 kanske är med filter ?? Alpina Power! |
|
| Bytte olja på min innan jag ställde ner den, då var nivån pricis på max. Nu har den stått ca 6 månader utan att jag startat den och nu är nivån ca 3 mm för hög. När man kör den i vanliga fall hinner inte lika mycket olja till botten av motorn om man tittar efter att den stått någon timme eller så. Om den har stått länge? | |
|
Missano brukar du inte starta din bil på vinter? Det kan också bero på golvet. Tror att det ska vara ganska rak så att det inte blir för mycket olja.. Jag byte olja (eller bättre sagt på verkstad ) precis innan vinter avställning, Jag kollade nivå precis innan vinteravställning och då vad det redan för mycket olja.. Tänkte att kanske dem på verkstad kollade inte ens om det var rätt olja nivå i den..Slarvigt... Tänkte i alla fall sugar ur lite olja innan jag starta bilen sista mars.... M.V.H Mauricio |
|
| Byter alltid filter också. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.