|
|
|
|---|---|
|
fanns tidigare en annons om krom njurar till e32.. borta nu, nån som vet vart det finns att köpa? //Danne Länk Länk | |
|
Varför inte bara köpa kromspray o spraya själv. Gjort detta ett ex antal gånger. O det blir rikigt bra. |
|
|
har använt krom spray på lite andra prylar till andra bilar, och inte gillat resultatet riktigt, ser mer ut som grå/silver.. fast kanske beror på märke osv.. //Danne Länk Länk |
|
|
gå ner till en lackerings firma ..o be dom lacka med fx crome ... |
|
|
Eller så klipper du ut bitar ur en kromlist och klämmer på plats här är en länk: Länk Även kallat "fancy trim" om jag inte minns fel, brukar vara hyffsat dyrt, men inte på stället jag länkade till. //Mvh Simon |
|
|
tnx:) //Danne Länk Länk |
|
|
någon som testat dessa? Länk //Danne Länk Länk |
|
|
daol: han använder kromlister till detta, så kallat "fancy trim", troligtvis samma list som jag länkade till för 49:- metern, den här killen tar 200:- per bil. 1meter räcker nog ganka långt skulle jag tro?! //Simon |
|
|
jo iof, tänkte mest på att det skulle vara mkt lämpligare, då man skulle slippa mäta, å passa in de olika listerna, dvs bara montera dom färdiga... //Danne Länk Länk |
|
|
Visst orkar man inte mäta så är de ju bättre, men han skriver att det är ett "universalkit", man kanske måste klippa till dem lite ändå. Blir inte så billigt på gtek heller, läste att de tar ut exp. avgift på 30:- på ordrar under 300:-. Plus att frakten tillkommer. //Simon |
|
Reven |
En meter räcker nog inte=) på e34 är det iaf 7 ribbor i varje njure och varje ribba är väl lite längre än 1dm styck har jag för mig. så närmare 2 meter blir det förmodligen i slutändan.. l Låter mycket på det lilla ;D Jag skulle köpa de färdigkapade... blir bättre resultat tror jag! ___ Min röda pärla: Länk |
|
Det är troligtvis samma lister han använder som gtek säljer, jag har varit i kontakt med honom förut. Ev. olika tillverkare på listerna då. Länk säljer också de här listerna, kommer inte ihåg vad de kostar, men ca 70:- metern. Killen med de färdig kapade importerade sina från Usa, vilket åtminstone säkert Trucker.se också gör. Man klipper bara till dem med en sax, eller plåtsax Så varför det blir bättre förstår jag inte, men hur som helst så kvittar alternativen, då prisskillnaden inte är speciellt stor. Min gissning är att även de färdigkapade också måste klippas en bit. //Simon |
|
|
hmm, har du nog rätt i, hade hoppas slippa pyssla så mycket själv:) //Danne Länk Länk |
|
|
Beställde lite datorprylar från gtek, så jag passade på att ta några kromlister också. De håller inte alls samma kvalité som t.ex trucker, och heller säkert inte samma som killen som sålde på börsen. De är inte lika flexibla, har inget lim osv. Dessutom såg det förj**ligt ut med kromgrill på min delfingråa e34. //Simon |
|
|
xtracrispy: tackar, då vet jag iaf att jag inte ska köpa dom //Danne Länk Länk |
|
|
daol: Jag beställde sådana lister från killen med annonsen (David) och de sitter nu på. Tog ca 1 h och få dit dem. . Passade även på att använda lite superlim på ändarna för att de ska sitta ännu bättre. Det ser väldigt fint ut måste jag säga. Ingen märker att det är "plast" utan ser ut som riktig krom. PS: Även här måste man klippa till vissa av dem. I mitt fall gällde det en E36 och som du kanske själv vet så är alla riboorna inte lika långa så.. men som sagt allt tog 1 h |
|
|
ok, tackar:) då ska nog jag ta och beställa åxå:) //Danne Länk Länk |
|
| ingen orsak... Kom gärna och skriv om resultatet sen:) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.