|
|
|
|---|---|
|
Vad tycker ni er rätt pris på en komplett M5 3,8 l motor. Motorn har mycket högt oljeforbruk, men inga missjud. | |
|
Jag mailade nyligen en skrot här i Sverige och de skulle ha 19900:- för en 3,8l motor. Dock så vet jag ej i vilket skick den motorn är i, var bara lite nyfiken på vad det skulle kosta om man råkade ur för ett stort ras. Men en 3,8l motor i bra skick kan man nog få närmare 40000:- för medans om den är i lite sämre skick ca. 20000:-. Så låt oss säga mellan 20000-40000:- för en fungerande motor, beroende på skick. Mvh. Bjarre |
|
|
19900:- det var billigt för en 3,8 motor!! Var finns den? Verkar som att många behöver såna, fast de letar privat för de tror att det blir billigare, men privatsäljarna vet hur sällsynt en sån maskin är och vad de ska ta för den, det vet uppenbarligen inte alla skrotar! Skulle nog passa mig noga för en konstaterat oljetörsig motor, det är säkert en kolvskada av något slag på gång eller så. I det fallet runt 10000:- för en sån maskin ty en ny kolvsats är inte direkt billig att köpa. -M5 E34 Limousine register Länk |
|
|
leitwolf: hittar du nån så är jag intresserad av den gamla.. eller maila mej om du vill renovera den.. mvh evers |
|
|
evers: Jag har hittat en så jag byter motor om 2 veckor, min gamla blir då til salu. Den kan säljas helt komplett med koppling, kabelhärva, styrbox, grenrør, katalysator, generator, starter, ac, servopump, rubbet.. Jag er inte interesarad av at lura någon med hensyn til motorens skick eller värde därfor denna fråga. |
|
|
hd91: 10000 låter lite mkt tycker jag, kolvsatsen kostar runt 18000 om jag inte minns fel, alla delar till en komplett renovering går på runt 45000:- ej inkluderat maskinarbete som sätesjobb och borrning etc. så det kostar :) Leitwolf: vad vill du ha för motorn då? mvh evers |
|
|
leitwolf. Jag är ev intresserad av din motor om vi kan komma överens om ett vettigt pris. Har du några kompvärden på den? Hur mycket olja drar den? |
|
|
Om inte en komplett motor m/utrustning skulle va värd mer en 10.000 tror jag nog jag behåller bitarna til reservdeler. Bara styrboxen koster i Norge 9000, vad f. eks. en katalysator kostar vet inte jag, men billig er den nog inte. Jag tycker mellan 15-20.000 för rubbet kanskje er mer rätt pris ? Jugga: Har inga kompvärden och den drar ca 1 liter på 500 km. |
|
betriebsanleitung3 |
Moderatorer, gör er plikt och var konsekventa, radera alla inlägg som behandlar ev köp/försäljning till Powerbörsen. |
| Leitwolf du har mail! | |
|
I Usa kan dom ialla fall ta bra betalt kolla Länk och sök efter M5 motor på Länk där har dom en för 7000dollar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.