|
|
|
|---|---|
|
Har kollat runt lite på nätet och sett att E46 M3 cabrion ser mycket trevlig ut. Modern teknik och bra prestanda. Hur mycket kan man få betala för en sådan begagnad som gått ca 5.000 mil? Såg en för ca 550.000 kronor som hade gått 500 mil. Skiljer det mycket mellan coupen och cabrion i pris om man tänker att de båda har samma utrustning? //Schnitzer | |
| Det skiljer cirka 60 tusen när bilen är ny, men sen kan det variera ganska mycket faktiskt beroende framförallt på årstiden ! Är själv på jakt efter en cabbe helst M 3 . | |
|
De är grymma de M3 cabbarna. 60.000 kronor är ju inte så stor skillnad. Själv tänkte jag vänta ett ganska bra tag tills priserna på dem faller. E36 M3 cabben ligger ändå ganska så bra i pris. Fanns en kille som hade en sådan där jag bor. Den gick bra. En dakargul 3,2 som spärren var borttagen i. Gick 275km/h om inte jag missminner mig. Själv skulle jag vilja ha en M3 E46 cabrio tillsammans med min 750i. E36:an är inte dålig den heller, ligger som sagt lite bättre i pris bara. Har kört en 3,0 coupe -95. Den gick också bra. //Schnitzer |
|
| Har man råd då ska man köpa E 46 helt klart ! E 36-an har för fladdrande tak tycker jag i alla fall, mest stör jag mig på plastrutan bak, ser så billig ut annars är de ju helt ok ! Jag tror vi får vänta ett bra tag innan priserna faller på E46-orna för de är ju trots allt ganska nya och väldigt prisvärda faktiskt om man jämför med konkurenterna i alla fall.... | |
|
Jo, det stämmer. M 3, har du en cabrio? Jag ser att du har en -97. Måste vara en underbar bil varesig det är cabrio eller inte. Jag har väntat länge för att åka med i en 3,2 och kommer nog att få vänta ett tag till känner jag på mig. Finns det bakruta som inte är i plast till E36:an? Hardtopen måste väl ha riktigt glas i alla fall. //Schnitzer |
|
|
Jag har ju en vanlig coupe än så länge i alla fall . När det gäller rutan så finns den bara i plast tyvärr med däremot HT har en riktig glasruta oftast faktiskt med värme och läslampor också ! Frågan jag alltid ställer mig är "vad ska man med hardtop till om man inte kör bilen på vintern" vilket ska man inte göra tycker jag i alla fall . Det krävs ju två pers. för att hantera HT och vem vill hålla på och plocka upp/ner den varje gång man ska köra lite längre? |
|
|
Mhh, jobbigt i längden att behöva krångla med hardtopen. En sådan bil ska bara gå på sommaren. //Schnitzer |
|
|
Kolla in: Länk Den har tak men är hemma för 410". // M |
|
|
Den såg bra ut och hade mycket utrustning. 410.000 kronor är ett bra pris nu i alla fall, men det blir väl billigare med tiden, får en hoppas. //Schnitzer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.