|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har fått ett bra erbjudande på ett kompressorkitt från ESS 30 000:- inklusive montering Ska tydligen få 355 bromsade hästar efter installationen Min bil har gått 16200 mil så är det kanske lite för mycket? Är det onödigt att kompressormata en 523a? Jag hade tänkt att byta upp till en m5 e39 men då blir det lån på 100 000 istället för 30 000 och sen mycket dyrare försäkring och dyrare att köra med tanke på bensinen. Vad tycker ni? zatzypoyan | |
|
Välkommen till forumet! Om du nu bestämmer dig för att behålla bilen behöver vi ju inte lägga dekor en gång till! ;) MVH / Jacob |
|
|
tack så mycket Jacob! Nej det har du så rätt i, behåller jag den så blir det väl att lägga ner jobb på den..vilket jag helst hade velat slippa men erbjudandet är ganska bra så det återstår att se vad folket här tycker MVh ;) zatzypoyan |
|
|
355 bromsade hästar på en 523a? Det är jag lite tveksam till när ESS själva anger 265hk. Länk // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
|
Jag har inte kollat runt så mycket på ESS hemsida, vad jag fick för uppgifter va 355 bromsade Hästar.. Sen så va kittet till en Bmw X5 fast dom kunde anpassa det till 523an..kanske är därför? Hursomhelst vad tror du om att kompressormata den för 30 000? onödiga pengar att slänga på en bil som gått 16 000 eller ska man skaffa sig en m5 fast den är dyrare i drift och försäkring? zatzypoyan |
|
|
Länk det kittet tydligen? Mvh zatzypoyan |
|
|
355hk stämmer inte om grejerna kommer från ESS, X5an har inte byggts med mindre motor än 3.0L, och den ger ca 300HK i ESS utförande (bänkat i en 530 i varje fall). // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
|
Då har jag fått fel uppgifter eller missförstått, ska kolla närmare med personen. tack zatzypoyan |
|
|
Vad är det för komp i 523ans motor? hur mycket laddtryck tror ni den tål utan att kompsänkas? Mvh zatzypoyan |
|
|
Hej! Hur gick det me konverteringen? Är själv sugen på en 328:a el. 528.. |
|
|
Hejsan, har inte konverterat... Och det blir nog inte av heller. Känner att bilen har gått för mycket för att konvertera nu.. zatzypoyan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.