|
|
|
|---|---|
|
Vi E39 ägare har jo batteriet i bagaget så jag undrar hur jag ska koppla / montera smidigast en LED Under Car Kit? Hur jag ska montera rören är jo lätt men senså ska det från en omkopplare till en swich/kontrol dosa som ska i ciggutaget?!?!!? Alltså själva kontrol dosan ska jo vara i bilen.... Jag köpte satsen på BRL och märket är LIGHTZ.... bra märke sade dom ha ha .... Jag undrar nu hur jag ska göra . Måste ju kapa kabeln vid ciggkopplingen och koppla nånstans där det är välgömt.....Och samtidigt inte riskera o glömma att stänga av det kanske under dagsljus då det inte syns så mycket att det lyser under bilen. Vet inte riktigt så alla råd är välkomna Är tacksam för hjälp MvH | |
|
ööööö vad menar du?? Så klart under bilen....... |
|
|
Det borde väl gå, eller? .:Kristijan:. |
|
|
Kristijan: E39? Det står att Du har en 318?!? Sak samma, jag antar att Du inte har all utrustning som går att koppla in i bilen monterad så det snyggaste vore ju att kompletera med knappar för något som Du saknar, om det nu är dimljus eller något annat och sedan använda denna knapp för neonet. Jag har själv en ledig plats i knappraden som jag funderar på att stoppa in en knapp att använda just för neonet under... Har samma kit som Du, fast jag vet inte om det är världens bästa grejer.. Fast jag förstår k1mzo's fråga. Vart skall Du fästa rören under?? Ganska rent under om det är en E39, och börja borra i plåten med risk för rostangrepp... näe.. Undrar dock varför det måste vara dolt?? Det är inte olagligt med neon under bilen såvida inte ljuskällan syns om jag fattat det hela rätt. /Caspar Z-träff 1 maj Länk |
|
|
Ni får ursäkta mig men jag har byt bil för mer än 1 år sen och än har jag inte uppdaterat mina bilder o bil info.....Jag köpte en 525iM 01 så jag har haft den under ombyggnad kan man säga den blir nog färdig nu i vår/sommar. Då ska jag uppdatera mitt galleri... Jag visste inte att det var så rent under en E39 men nånstans borde det gå fram iallafall, det är jo plast . Bak med, men på sidorna är det plåt eller nåt så jag ska göra det på bästa möjliga sätt.....Buntband funkar väl? Eller vad säger ni? MVH .:Kristijan:. |
|
|
OK ska kolla, lyfta upp den under veckan o planera lite men jag tror att det ska no gå bra....Med lite hjälp från er ha h a.... Var ska jag koppla inne i bilen.....Alltså kapa ciggkopplaren o sen koppla var vore smidigast? MVH .:Kristijan:. |
|
|
CASPAR: jag kan nog inte göra som du säger o lägga det på nån knapp där nåt saknas utan, om du har samma sats som jag så den kontrolldosan, den blåa. Den ska vara i bilen nånstans gömd. Det är jo själva kontrollen så man ser hur det lyser under bilen........ Den ska jag gömma o koppla nånstans så det blir smidigt. Så jag behöver då inte ens tänka på batteriet, ska nog inte gå den vägen..... .:Kristijan:. |
|
|
Just det jag tänkte under stolen på en länk arm som jag ska göra på jobbet...En sån på teleskop som man kan dra ut så där häftigt he he ......Ska kolla lite hur jag kan göra..... Men hur koppla? Det är till den dosan strömen ska..... Caspar: Har du monterat din sats eller? .:Kristijan:. |
|
|
Har en fundering över det Caspar sa, får man ha belysning under bylen så länge ljuskällan inte syns? För vad jag har hört så får man bara använda det då bilen står still? MVH //Nedde |
|
|
Det där har diskuterats många gånger förut här på forumet, te x Länk Och ja, det är olagligt med neonrör under bilen, sen så spelar det ingen roll om de är tända elller ej. |
|
| Man sätter ALDRIG neon på en BMW! | |
|
jperss10: Tack :) --- /Chrille |
|
|
Men fan grabbar .........Jag frågar inte om det är snyggt med neon ljus under bilen, jag frågar inte heller om det är lagligt eller inte. Det enda jag vill veta är hur jag skulle kunna på smidigaste sätt koppla LED satsen...... Snyggt o prydligt, utan hängande överlängder av sladdar..... MVH .:Kristijan:. |
|
| Det går bra - lite planering bara. hade det på sollentunamässan 2003, höll hela 2 månader :-) sen fick det vara. | |
|
Kristijan: Nej jag har inte monterat det än... Kanske inte är samma kit, det jag har går att koppla direkt på en strömkälla.. Däremot har jag mini neon att ha inne i bilen (går att styra med musik, dock dålig funktion) som har en dosa... Trist att det alltid kommer upp kommentarer som "Man sätter aldrig neon på en BMW" och liknande så fort någon vill göra något annorlunda. Det är bra mycker coolare att komma till en Street-fest med en BMW med neon än en japs... Kristijan, skit i vad andra tycker, det är DIN bil!!! och Din smak skall avgöra hur den ser ut. Läste i Druttens länk och uppenbarligen är det inte lagligt men tillämpningen av lagen är väl lite si och så... /Caspar Z-träff 1 maj Länk |
|
|
Jo det är sant he he h e......Jag tar inte alls åt mi så, alla har vi jo olika smak. Som du säger vissa tycker det är snyggt vissa tycker det är fult. Själv jag så tycker jag att det är jävligt snyggt....Passade fint min E36 som jag har i galleriet. Från början tvekade jag o sätta på en E39 Under Car Kitet men vill faktiskt testa.... Sen så tar jag inte alls illa upp eller att jag tar åt mig när nån är emot neon under BMW , men har försökt få svar på hur jag ska smidigast koppla det hela o det enda jag får höra är att "det är olagligt", "ingen neon under en BMW"osv he he he ........ Det är bara det jag försökte påpeka.... .:Kristijan:. |
|
|
Jag ser iallafall fram emot bilder när det hela är klart!!! Hoppas Du hittar en bra lösning. E39 är väl en såpass vanlig svennebil att den knappast kan klassas som något man bör bevara..?? Det är inte en 20-tals Bugatti direkt... /Caspar Z-träff 1 maj Länk |
|
|
Caspar: Jo jag ska nog lägga upp lite bilder i galleriet, så ni kan bedöma själva hur det blev....... .:Kristijan:. |
|
|
k1mzo: Jag har inte börjat än med monteringen men kanske ska ge mig in på det nu till helgen, ska se.....Men jag lovar o ta lite bilder med camen så mejlar jag till dig. Så det gick bra på sidorna eller?....Jag trode det skulle vara svårast på sidorna. Fram blir det jo inga problem, du har jo samma frontspoiler som jag (Sportpaket Aerodynamik II). Det är bara att man inte kan dra in röret så mycket. Bak vet jag inte än men det löser nog sig. Har du med LED Under Car kit (Lightz) Hur ska du koppla ine i bilen? Var? Skicka du med nån bild....Var monterade du sidorören så att dom inte syns?!!? .:Kristijan:. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.