AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
859

Inspektion II (Gjorde jag rätt eller?)

za
110
zandman
528i(M) -98
Hej!
bestämde mig efter mycket om och men att serva min bil själv dvs. INTE låta BMW göra det. (till det dubbla priset)
bilen har rullat 18.000 mil och det känns inte som man har nått för den där "stämpeln" i boken, eller har man det?

har skruvat bil i hela mitt liv åt både mig själv och andra, så att ge BMW pengar för nått jag gör minst lika bra själv(om inte bättre) känndes fel!
har sparat kvitton samt dokumenterat det jag gjort.

Ringde BMW och tog reda på vad som gjordes på en insp II, och gjorde det sedan själv!

nu till mina frågor:
Gjorde jag rätt som servade bilen själv?
Kan det påverka negativt vid ev, försäljning (1-3år)?

//Mvh Kent
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
När bilen har gått så långt så tycker jag det är okej att göra det själv.
Som köpare skulle jag inte ha några problem med det om du som säljare har sparat alla kvitton på olja,filter osv.

Priset kan påverkas en del men eftersom du sparat pengar på att göra det själv så tror jag inte du kommer göra någon förlust i det avseendet.

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
bustorp
zandman:
Du kan sova lungt. Jag tycker du gjorde rätt både med tanke på bilens ålder/mil och med tanke på ditt kunnande. Mycket av det som ingår i Insp II är inte så avancerat. Oljan, filtret o ev.stift är det absolut viktigaste anser jag.
Stämpeln är dyr i förhållande till vad man ev. kan få ut mer för bilen efter dom milen kan jag lova dig...

Ödmjukhet inför kunskapen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.