AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
10.458

Laga stenskott på bästa sätt

Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
Hej. Har fått några stenskott/dubbar på min bil. F*****N vad irriterande det är. Har beställt lackstift från Bmw men undrar nu hur man skall aplicera detta för bästa resultat = synas så lite som möjligt:) Min bil är Saphirsvart metallic. Finns det någon annan lack/medel/sätt som ger bättre resultat?

Tacksam för svar.

Vh/ Kermit.

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Du lämnar bilen till Petter Ewers på Motorecond proffs på stenskottslagning på lack. mm
Länk

///MVH Hasso
Länk
Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
Hasso: Tack för tipset. Är det väldigt dyrt? Har ungefär 3-4 st små dubb skott.

Vh/Kermit.

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Jag kommer inte ihåg, men vid nån bilvårdsträff så har jag för mig att prislappen låg på runt 1000- 1200 för en hel huv.
Länk
En omlack ligger ju på 2500 och uppåt så det är ett vettigt alterantiv.
Jga blev i allafall mycket impad av jobbet. de måste var släkt med Labero :)

///MVH Hasso
Länk
Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
Låter bra. Får ta kontakt med honom och visa bilen. Tack än en gång för tipset:)

Vh/Kermit.

jo
371
jocke7718
740 i 6vxl E38-1995
528 i E39 -1996
XC70 D5-2003
Ingen kan lägga igen stenskott så snyggt så det kan jämföras med en nylackerad huv.
Finns inte en sportslig.....
Har sett en del s.k proffs på det ni säger , och jag är inte imponerad. Likadant med dom här s.k rikta bucklor utan omlack-firmorna, dom lovar 100% perfekt resultat, möjligen 90% skulle jag vilja påstå.
Men ....
//Jocke
:( fick stenskott på min omlackerade huv häromdagen.. snacka om att bli irriterad...
Ett tips om du beställt BMWs lackstift är att INTE använda penseln som följer med och som sitter i korken. Använd istället en tändsticka eller tandpetare och dutta i färgen lite försiktigt. Svart är en tacksam färg när det gäller att laga stenskott. Ljusblåmetallic som min förra 318 hade var hopplös att få till ett hyffsat resultat.
Na
440
Nattugglan
320i 01:a 2,2liter.
....japp, tandpetare skall man ha, och lite lösningsmedel o förtunna den tjocka färgen. Tips är att inte använda klarlacken alls, detta fick jag själv lära mig av en kille här på forumet. Vid större stenskott så kan man testa med lite klarlack, men den är också alldeles för tjockflytande för att kludda i små stenskott, blir bara klet o förhöjnader.

Ett annat bra verktyg är en liten injektions nål som är väldigt spetsig och grann.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.