AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.055

Limning av GT-vinge + GT-läpp, torktid?

Philly
Hello alla...

Har sökt, men inte blivit tillfredställd av det jag hittade, så jag frågar er som vet.

Limning är väl att föredra av både vingen och läppen?
men hur gör man? Man måste väl inte ta bort fronten för att limma dit läppen? det är väl bara att krypa under och limma dit? hur ska man "hålla" läppen för att det ska sitta under torktid?`

samma med vinge. Limning är väl att föredra? och hur vet man att vingen verkligen sitter rakt?
OERHÖRT tacksam för svar!

Philly

BMW
Kan inte tänka mig att varken vingen eller läppen är limmade. Inte bara iaf. Måste vara skruvade också. Om det är BMW original vill säga.

/Johan

Min bil: Länk

st
63
streetperformance
Bmw 320i Tc Bauercab
vingen mänter du in först .. mät ut borrhål sen skruvar och använder tätolim ..

läppen behöver du bara skruva fast .. finns infästningshål i den

att bara begränsa sig till att *limma* är bara dumt ..allrahelst gällande läppen..´

använd stora mjukfodradeplast tvingar om du nu verkligen vill limma grejjerna
Philly
ok vingen sitter förmodligen bättre med skruv. men läppen räcker väl att den limmas med sikaflex?

BMW
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Håller med "streetperformance". Skruva fast både vinge och läpp. Jag har monterat många läppar och visst kan du limma läppen men tänk om eller rättare sagt NÄR du kör sönder den. Hur demonterar du då bort de delar som sitter kvar. Plus att den förmodligen kommer att dra sönder mer av org.spoiler än vad den kommer att göra om du skruvar den. Så skruva bara fast läppen, inget lim emellan!

Har du inhandlat läpp eller?

Mvh Jimmy

Min ögonsten: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.