|
|
|
|---|---|
|
Har skaffat mig en reservnyckel till min M5. Gjorde enligt instruktionsboken vid första användning av nyckeln. Bilen går att starta med nya nyckeln men fjärren fungerar inte. Hittar ingenting i instruktionsboken hur man skall göra vad det gäller fjärrmanoveringen för nya nyckeln. Är det någon som vet. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Du måste initrerar nya nyckeln till fjärrlåsningen tillsammans med samtliga andra fungerande fjärrnycklar inom 30 sekunder. Läs min dagbok på 528an 2003-08-17. Länk har du gjor rätt så får du en kvittens från centralåset som låser och öppnar en gång efter rätt utförd initiering, sedan måste din nya nyckel laddas i tändningslåset ca 30 timmar för att vara fulladdad, efter 30 minuter så kan du manövrera ca 15 ggr. En fullladdad nyckel ska hålla laddningen ca 1,5 år. ///MVH Hasso Länk |
|
Tack Hasso Provade metoden enligt din beskrivning i din dagbok men det fungerade inte. Tog kontakt med min granne som är ägare till flera BMW bilar. Han hade äldre instruktionsbok för sin M5 Touring. Där hittade vi anvisningar hur man initrerar resernycklar. Det var nästan så som du beskrev detta med skilnad att när man trycker in upplåsningsknappen skall man hålla den intryckt och sedan tryckka inlåsningsknappen tre gånger. Samtidigt skall man rikta nyckeln mot sändaren som sitter i backspegeln. Indikeringslampan i nyckel börjar blinka långsamt. "Bingo" ny fungerade det. ;-)) Sedan lika med övriga nycklar innom 30 s utan att ha den i tändningslåset. Mvh// FFG |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.