AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.112

dimig ruta? luktar bensin? instrumentering? kupe fläkt? 518i-86

här är jag igen, tänkte höra om någon har problem med att framrutan har en dimig grå hinna runt om i kanterna och hur gör man nå åt de då?.... sen luktar bilen bensin hela tinden tänkte om de va vanligt på dom här att de går håll på något speciellt ställe lr liknande?... Sen skulle ja behöva veta hur man tar bort kupe fläkten och vart den sitter någonstans (Gärna bild länkar).... Jag har ingen temp på instrumentet heller, har hört att de ska vara nånting som kan gå sönder i instrumenteringen men vad och hur fixar man det?

putte
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Kolla bensinslangarna i motorrummet, de brukar bli dåliga med åren.

Fläkten kommer man åt från motorrummet, lossa plåten som sitter i ovankant på torpedväggen.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
tackar! Ska följa alla råd men det är bak vid tanken som det liktar bensin och den drar lite mycket oxå tycker jag så de kanske är där bak sörru, kanske spricka lr nå?

putte
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Det är MYCKET vanligt att tanken rostar sönder på E28. Det beror på en konstruktionsmiss som gör att vatten och smuts läggger sig ovanpå den.

Erik

___
kan ja ta bort den utan å ta bort bensinen som är i den, vad kostar en tank?

putte
an
255
anma0572
520dA Touring -12
Finns det någon E28 som inte droppar bensin när den står parkerad i uppförsbacke med hyfsat full tank?

Anders

Hej!

En fråga angående tanken som jag tänkt lite på: (fyndigt..)

Min E34 vill läcka lite soppa när man pytsat i strax över 40 liter i tanken, så jag undrar om det är det beryktade avluftningsröret som spökar, eller om det är tanken som rostat på den? Eller är det plasttank på E34? Bilen är en -91'a.
alien

Plasttank på E34.
Kolla upp soppaledningarna. Rost brukar frodas ganska friskt där bak och ovanpå tanken.
Själv ägnade jag väl bortåt en halvtimma bara för att spola bort allt skräp under serviceluckan i bagageutrymmet.
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Om vi nu ska börja spåra ur tråden, så kan jag nämna att det finns både plast- och metalltank på E34: Länk

Erik

___
em
339
emhå
525i -88
Ang. frågan om vindrutan är det s.k delaminering, vilket innebär att laminatet mellan glasen har blivit skadat p.g.a evempelvis fukt. Går inte att fixa utan det är bara att byta ruta. Det positiva är att det inte sprider sig...
mvh, Magnus.
Erikw

Sorry.
När du säger det så kan jag påminna mig om en tidigare tråd där det var mycket delade meningar om detta...

alien

Just din bil verkar ha två alternativ, alltså plast och metall. Bara knacka så vet du... Länk
snackas om mycket annat här, känner mej lite besviken:)

putte
Hehe, ja, det har du ju rätt i :) Ska kolla vid tillfälle, bara funderade på om jag skulle sova bra eller dåligt, hehe..

Sorry putte... :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.