|
|
|
|---|---|
|
Hej jag har precis inskaffat mig en 518 1992 när ja bromsar får ja ett klånkande ljud låter som bromsbelägg klånkar. det blir som ett hugg i framvagnen. bussningar i bakvagn bytta av tidigare ägare . hur låter det när bussningar fram är slut. bilen drar inte åt nått håll eller nått sånt. den har gått 23000 mil full service bok / besiktad sen oktober. bilen är mycke bra skick annars snälla hjälp en vilsen bmw ägare. PN | |
|
Prova använda sök funktionen och skriv in "Casterstag." Det finns tonvis skrivet om detta. Casterstagen är säkerligen felet på din. /Per |
|
|
vad jag har förstått så ska den dra åt ena håller om det är caster. men bilen går utmärkt i alla hastigheter beter sig inte alls nått konstigt inga vibrationer alls i ratt eller i framvagn. Bara när man bromsar som detta framvagnsljud kommer o bromsar man mjukt hörs inget alls. men bromsar man hårdare kommer klånk ljudet.ljudet är som hugg om ma kan beskriva det. PN |
|
|
Castervinkeln påverkar som du säger bilens tendens att dra åt ett håll, bland annat...... Men just bussning i bakre övre länkarmen, (även kallad casterstag!) påverkar till stor del bromsarna o bilens beteende. Kolla bussningarna och kolla även skivorna om dom är skeva samt om beläggen glappar i glidsadeln på bromsoken! Troligast: bussningen i casterstaget! ///Magnus |
|
|
Vet någon vad bussningar skulle kosta på bmw om dom gör jobbet. på caster. PN |
|
|
Bussningen kostar ca 300:-/st på BMW och det är ca 2 timmars jobb. Så räkna med ca 2000:- för bytet. /Per |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.