AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
798

Batteri problem

Da
211
Daddycool
BMW 525ia M-sport -07
Tja har installerat lite mer ljud i bilen och batteriet som jag har verkar inte palla tycket, har två slutsteg på 2*150 rms som driver 2 st 10 " basar och ett steg på 4*160 watt som driver 2 st 8" treväg och 2 st 5,25" framsystem.
Tänkte satsa på ett nytt batteri, vad bör jag tänka på ??
Och hur mycket ström behöver jag??
Någon som har erfarenhet av bra batteri till bra pris??
Eller några andra tips skulle jag bli tacksam för bilen börjar bli svårstartad och jag har ingen ljud i bilen nu :(

Det är viktigt att se farlig ut när man har 4:an under huven ;)
Niclas.S
Ja du, kanske ett batteri med mer ampere, eller en ny generator om den inte laddar som den ska. Men var säker på att inget drar ström bara.

OO=00=OO
Da
211
Daddycool
BMW 525ia M-sport -07
har hittat ett på mekonomen på 100 ah för 1500kr men jag måste bygga om lite för att få plats med den är det bra eller är det för mycket ???

parolof
Inte för mycket, ett fulladdat 100ah tar bara längre tid att bli urladdat än ett t.ex 60ah under samma belastning
Niclas.S
Jäklar anamma! Det var kraft i det! Typ lastbil, nja kanske inte.... det skulle iaf absolut räcka, men jag är ganska säker på att ett 66ah batteri skulle räcka. Det sitter i 6:orna. Men generatorn spelar också roll, den måste kunna ladda upp batteriet också.

OO=00=OO
Da
211
Daddycool
BMW 525ia M-sport -07
har hört att optima är bra men är det värt typ 2700 kr som de brukar kosta eller ska jag satsa på den på mekonomen ??? kommer jag att märka nån skillnad ??

Da
211
Daddycool
BMW 525ia M-sport -07
jag ska kolla laddningen på måndag men klar inte en orginal generatorn att ladda det batteriet eller måste man byta ??

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Spontant låter det som om det är en kraftigare generator/laddregulator du skall ha!

När bilen går, är det generatorn som skall strömförsörja bilen. Klarar den inte av det, tas det lagrad ström från batteriet.

Sök lite i äldre inlägg, jag vet att Folke hade en lång förklaring kring vilka batterityper som passar till vad och hur många Ah du skall ha i förhållande till strömförbrukningen i bilen.

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Da
211
Daddycool
BMW 525ia M-sport -07
oki har sökt men inte hittat nått ...kan nån länka till mig om de hittar de ??

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Några länkar:
Länk
Länk
Länk

En bra "batteriskola":
Länk

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Da
211
Daddycool
BMW 525ia M-sport -07
tack :)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.